Russia and Mongolia *koud*!!! - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Dennis Rooij - WaarBenJij.nu Russia and Mongolia *koud*!!! - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Dennis Rooij - WaarBenJij.nu

Russia and Mongolia *koud*!!!

Door: Dennis de Rooij

Blijf op de hoogte en volg Dennis

30 Oktober 2016 | Mongolië, Ulaanbaatar

Heey allemaal,

dankjewel voor de leuke en fijne reacties! Die kon ik de eerste dagen in Rusland wel gebruiken. Na een vlucht van een korte drie uurtjes, kwam ik veilig aan in het koude en barre Moskou. Na het nemen van de bus en de metro kwam ik dicht bij mijn hostel aan. Echter had ik het laatste stukje niet helemaal goed uitgewerkt en heb ik een kleine zoektocht van2 uurtjes gehad..eenmaal aangekomen in het hostel, deelde ik een kamer met 11 russen waarvan 1tje een meisje. Wat een goed begin is dit, dacht ik..het werd alleen nog beter toen er een leuke russin voorbij kwam en heel de tijd glimlachte.. alleen die kon geen engels. Dus was een mooi en interressant begin vande trip..

In moskou is het voor de rest zeer koud, mensen zijn zeer stug en geen van alle kunnen ze engels. Desondanks ben ik toch na het rode plein, mausoleum van lenin en het astronautenmuseumgeweest. Alle zeer de moeite waard en waren erg bijzonder.

Na 3 nachten met de aparte russen die hele nachten wakker waren, was het tijd om het hostel te verlaten en de trein naar mongolie te pakken. Eenmaal bij de trein aangekomen, mocht ik de coupe delen met een chinese dame en haar dochter.. na twee dagen begonnen ze eindelijk te ontdooien en heb ik er wat interessante gesprekken mee gevoerd.

De trein zelf was zeer triest, harde bedden, geen douche, alleen een gootsteen met kraantje met ijskoud water. De eerste twee dagen zag je alleen maar Russische dorpjes en fabrieken. De derde dag werd je wakker en was het hele mooie natuur vol met sneeuw! De derde dag was ook de leukste omdat ik savonds in het restaurant ging eten en er een engelse vader en zoon en nog twee vrouwen bij kwamen. De engelse vroeg of ik al alcohol op had. Toen ik nee zei, heb ik de hele avond bloody marys moeten drinken. Naast de alcohol, zaten er ook nog een stel russen in de cabine en hebbe we heel de avond lopen proosten op lenin, stalin, commander vladik, commander ... etc. Etc.leuke en gezellige avond!

Dag 4, wasde zwaarste en mooiste dag. Na stevig drinken en een wiebelend bed, had ik er smiddagswel last van. Toen kwam de avond en kwamen onze Russische vrienden alles controleren en na een grondig paspoort check mocht ik van matroesjka toch door na mongolie. Eenmaal bij de grens van mongolie, ging het veel soepeler en waren we zo klaar met de controle.. heel verschil!

Nu dagje in het gods vergeten land mongolie doorgebracht met temperaturen tussen de -15en-22 in. Ben ik bij een mooi klooster geweest en dat was het alweer, het was veel te koud!! Nu na bed toe en morgen het vliegtuig naar China pakken.. ben benieuwd!!

  • 31 Oktober 2016 - 12:51

    Stefano:

    Ben eerste :)

    Goedzo Dennis, de wereld trotseren. Geen kou houd je tegen.
    Succes met china, het lijkt me daar een zeer cultureel en verschil aan soorten mensen die daar wonen, zeer intersant.
    Denk er aan een mondkapje te gebruiken bij sommige plaatsen. Het is ook een vervuild land in sommige plaatsen.

    Gr.

  • 31 Oktober 2016 - 19:53

    Marc & Anja:

    Super. Reis is goed begonnen.
    Op naar je volgende verslag.

  • 02 November 2016 - 19:46

    Ilona:

    Wauw! Haha maar goed dat je niet zo veel moidjes ontmoet. Anders willen ze straks met je mee :d , omdat ze denken dat je rijk bent haha. Fijn dat er toch nog wat mensen Engels spreken, beetje sociaal is wel prettig!

    Ohw,ohw heb je, je broers nu al gelijk gegeven dat je beter had moeten plannen (a).
    De naam van je drankje deed ze eer aan!

    Geniet van China, op de TV zien die mensjes der altijd heel vrolijk uit

  • 03 November 2016 - 13:41

    Peter:

    Dit pakken ze je niet meer af Dennis.
    Ik hoop voor jou dat het in China niet zo koud zal zijn als in Mongolie.
    Veel plezier en geniet ervan Dennis, we blijven je volgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Ik ben Dennis de Rooij, 26 jaar uit Hilvarenbeek. Na mijn stage van 5 maanden in San Francisco, is het 3 jaar later weer tijd om een nieuwe reis te ondernemen. Deze keer richting het Oosten, Azië en hopelijk door naar Australië/Nieuw-Zealand. De begindag is 22e van Oktober en de einddatum is nog onbekend..

Actief sinds 11 Jan. 2013
Verslag gelezen: 500
Totaal aantal bezoekers 107697

Voorgaande reizen:

11 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

26 Januari 2013 - 12 Juli 2013

Afstudeerstage in the U.S.A - San Francisco

19 Oktober 2016 - 30 November -0001

Azië 2016-2017

Landen bezocht: