China part 2. - Reisverslag uit Sjanghai, China van Dennis Rooij - WaarBenJij.nu China part 2. - Reisverslag uit Sjanghai, China van Dennis Rooij - WaarBenJij.nu

China part 2.

Door: Dennis de Rooij

Blijf op de hoogte en volg Dennis

21 November 2016 | China, Sjanghai

Na het schitterende Zhangjiajie natuurpark, was het tijd om naar het volgende natuurpark te gaan en daar een paar dagen te genieten...echter liep het iets anders. Ik was helemaal vergeten dat Shanghai twee vliegvelden heeft.. Ik lande dus op Pudong en me hotel was bij Pudong, echter moest ik sochtends dus bij Huanquio zijn.. 65 km de andere kant op!! Helaas, ondanks de gestoorde taxi rit, redde ik het vliegtuig niet.. Jammer, maar meteen omschakelen en gevraagd of ik op een ander moment kon vliegen. Ja, dat kon! 2 dagen later.. En de kosten voor omboeken waren hetzelfde als een vliegticket, dus ik besloot om het niet te doen en dan maar 1 week in Shanghai te blijven.

Dit was tot op heden een prima keuze. Heb een schitterend propoganda poster museum gezien, the bund, een tempel en tal van andere dingen. Doordat ik wat langer in het hostel bleef leerde ik ook veel chinese mensen kennen en ben ik met mijn 3 roomates op stap gegaan. Hele cultuur shock! Geen liedjes, geen top 40, geen rookverbod, geen grote club.

Nee, een groot apartement omgetoverd tot club en hostel. Eerste verdieping en kelder waren de party ruimte en tweede verdieping kon je slapen. Hele unieke en goeie sfeer.. Heb me hier dus met me 3 roommates tot in de late uurtjes vermaakt!

Nu nog 3 nachtjes even alleen in een hotel bijkomen en laatste dingen in Shanghai bekijken en dan door na mijn laatste stop in China, Guillin. Ik probeer de stad niet meer uit te spreken hier, want ik zeg het elke keer verkeerd. Geen een keer, snapte de chinezen het de eerste keer!!! :p.

Guillin is bekend om de mooie natuur en de Longji rijstvelden..

Groetjes,
Dennis

• 23 November 2016 - 22:22

Ilona:

Wat een verhaal. Hoe krijg je het voor elkaar om op het verkeerde vliegveld te staan. Briljante actie, haha. Die houden we er een tijdje in!

Fijn dat er iets positiefs uit voortgekomen is! Sociaal contact is ook belangrijk! Super grappig dat het een "wereld"van verschil is met uitgaan.. bijzonder eigenlijk, want je verwacht eigenlijk toch een beetje het zelfde idee.. maar bij hun is het niet drinken naar huis rollen maar naar de andere verdieping.

Zo te lezen vermaak jij je prima! Doe voorzichtig en we missen je!