Indonesië, onverwachts heel mooi! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Dennis Rooij - WaarBenJij.nu Indonesië, onverwachts heel mooi! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Dennis Rooij - WaarBenJij.nu

Indonesië, onverwachts heel mooi!

Door: D. de rooij

Blijf op de hoogte en volg Dennis

17 Mei 2017 | Thailand, Chiang Mai

Indonesie, het land waar ik met gemixte gevoelens na toe ging. Enerzijds leek het mij een mooi, schitterend land en anderzijds een iets wat gevaarlijker land door alle terreurdreigingen en verhoogd risico dat de overheid als advies had.

Heb me vooral in jakarta, niet bijzonder goed gevoeld, super grote, veel te drukke stad met verkeer en files waar nederlandse files niks bij zijn! Vooral in de binnenstad voelt het benauwd en veel te druk aan. En natuurlijk eindigde ik na een bezoek aan de moskee en kerk in de verkeerde straat, die helemaal leeg was en waar politie stond.. later vertelde lokale mensen mij dat er een demonstratie zou zijn in die straat, vandaar dat het afgezet was.. gelukkig was ik daar snel weg, maar het voelde niet optimaal. Gelukkig snel vertrokken uit jakarta met de trein na yogjakarta! Mooie treinrit van 8 uur door het landschap van java. Veel rijstvelden en lokale dorpjes gezien.

In Yogjakarta wou ik graag 2 tempels zien, die hoog aangeschreven stonden, echte stond de prijs ook hoog aangeschreven, zelfs meer dan Angor Wat, dus wat kleine tempels en waterval bezocht en toen door na Bali!!

Bali, schitterend eiland met vele mogelijkheden om nog door te hoppen naar andere eilandjes. En bali is grotendeels hindoeïstische i.p.v. moslim, dus een iets relaxtere sfeer en meer openheid.

Op bali mijn Duitse vriendin van laos weer ontmoet en samen 10 dagen door bali getrokken. Met het zien van een apenbos, snorkelen, dolfijn spotten en 3 dagen scooter huren en strandjes aan doen, zeer geslaagd! Zij had een mooie vakantie en ik had een reisgenootje voor 10 dagen!

Na haar op het vliegveld afgezet te hebben, de scooter langer gehuurd te hebben, na Nick Langeveld gereden (vriend uit NL) die met 2 vrienden vakantie aan het vieren was. Samen met hem en zijn vrienden 2 dagen in en afgelegen guesthouse met zwembad gezeten. Geen andere gasten en mochten alles zelf doen! Dus laat zwemmen, voetbal en darten kijken en muziek opzetten zonder iemand tot last te zijn.. samen met hun, scooter gereden, uitgenodigd worden tot een Hindoes festival bij een tempel met lokale gids en gezwommen onder een waterval, zeer mooie dagen!!

Door dat deze twee vrienden onverwachts na bali gingen is mijn ervaring met bali erg mooi en beter dan verwacht geworden. Zeker een aanrader voor iedereen en zou zeker een keer terug gaan en dan ook nog eiland hoppen na gili en komodo eilanden.

Nu in Chiang Mai, Thailand, waar ik de komende tijd verblijf als tussenstop voor Japan. Na Japan is mijn avontuur helaas ten einde en keer ik terug na Nederland. Maar niet getreurd, ik heb me agenda al weer vol staan met dingen en genoeg vrienden die ik in Europa weer kan gaan bezoeken..

Groetjes Dennis

  • 17 Mei 2017 - 14:05

    Simon Loos:

    Dennis wat beleef je toch veel.. En wat leuk dat je dat samen met je Duitse vriendin en nederlandse vrienden heb gedaan.. Geloof ik graag dat Bali erg mooi is. Jammer voor jou dat het einde van je reis in zicht komt. nou ja een bruiloft in Japan nog meemaken is ook iets unieks.
    Dennis lieve groetjes van de familie Loos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Ik ben Dennis de Rooij, 26 jaar uit Hilvarenbeek. Na mijn stage van 5 maanden in San Francisco, is het 3 jaar later weer tijd om een nieuwe reis te ondernemen. Deze keer richting het Oosten, Azië en hopelijk door naar Australië/Nieuw-Zealand. De begindag is 22e van Oktober en de einddatum is nog onbekend..

Actief sinds 11 Jan. 2013
Verslag gelezen: 422
Totaal aantal bezoekers 107695

Voorgaande reizen:

11 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

26 Januari 2013 - 12 Juli 2013

Afstudeerstage in the U.S.A - San Francisco

19 Oktober 2016 - 30 November -0001

Azië 2016-2017

Landen bezocht: