Chiang Mai & Laos - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Dennis Rooij - WaarBenJij.nu Chiang Mai & Laos - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Dennis Rooij - WaarBenJij.nu

Chiang Mai & Laos

Door: Dennis de Rooij

Blijf op de hoogte en volg Dennis

25 December 2016 | Thailand, Chiang Mai

Hierbij weer een nieuw reisverslag omdat ik op het punt sta om Thailand te verlaten en naar Laos te gaan.

Chiang Mai een stad waar ik onverwachts bijna 2,5/3 weken ben blijven hangen in een super familie hostel om uiteindelijk de kerst met hun door te kunnen brengen. Chiang Mai is naast een stad met een fijn hostel ook een stad die heel veel mooie dingen te bieden heeft, van een walking street en verschillende nachtbazaren tot een oude binnenstad vol met tempels.

Naast de mooie stad en vriendelijke mensen heeft had het qua natuur ook veel moois te bieden, van watervallen tot mooie berg gebieden, er was van alles te doen in deze mooie stad! (zie foto's)

Na me verblijf verlengt te hebben tot 1,5 week ben ik samen met twee mensen van het hostel naar het dorp Pai gegaan dat helemaal in het noord-westen van Thailand ligt. Hier hebben wij samen een aantal dagen doorgebracht en ook weer hele leuke dingen meegemaakt. Van Olifanten voeren tot de Pai Canyon, ook dit was weer zeer mooi en erg leuk om te zien en doen. Na Pai weer een aantal dagen in Chiang Mai doorgebracht en toen 3 dagen in me eentje naar Chiang Rai gegaan dat ook in het Noorden van Thailand ligt. Hier ben ik naar het 3 landen punt Thailand, Laos en Cambodja gegaan en ben ik door een mooie bergketen gereden met me scootertje. Het was wel interessant en mooi om te zien, maar niet heel speciaal.

Na Chiang Rai wederom terug gekeerd naar het zelfde hostel waar ik intussen al 2,5 week verbleef. Eenmaal aangekomen had ik afgesproken om met de hostel eigenares, de receptionist en een dame van het hostel op stap te gaan... (dit was gisteravond).. Hier hoef ik weinig over te zeggen behalve dat het een zeer geweldige avond was!! Dit was een zeer goede manier om kerstavond te vieren :).

Nu vanavond met mensen van het hostel een kerstdiner eten, dan me tas pakken en op na Laos. Een busrit van een aantal uur, dan een overnachting bij de grens en dan 2 dagen met de slow boot naar Luang Prubang! Ben benieuwd!!


Voor nu iedereen fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar!

  • 25 December 2016 - 14:43

    Ad Van Bavel:

    Mooi Dennis dat je het naar je zin hebt gehad in het hotel nu dus op naar Laos hoop dat je het daar ook naar je zin krijgt .Ik wens je ook nog een fijne kerst en een gelukkig Nieuwjaar

  • 28 December 2016 - 14:53

    Frank De Rooij:

    Hoop op een mooie jaarwisseling voor jouw in LAOS !!!
    ( Je schrijft zie foto''s......maar die zijn er niet...)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Ik ben Dennis de Rooij, 26 jaar uit Hilvarenbeek. Na mijn stage van 5 maanden in San Francisco, is het 3 jaar later weer tijd om een nieuwe reis te ondernemen. Deze keer richting het Oosten, Azië en hopelijk door naar Australië/Nieuw-Zealand. De begindag is 22e van Oktober en de einddatum is nog onbekend..

Actief sinds 11 Jan. 2013
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 107722

Voorgaande reizen:

11 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

26 Januari 2013 - 12 Juli 2013

Afstudeerstage in the U.S.A - San Francisco

19 Oktober 2016 - 30 November -0001

Azië 2016-2017

Landen bezocht: