Vietnam & Maleisie + 4 maanden reizen nu! - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Dennis Rooij - WaarBenJij.nu Vietnam & Maleisie + 4 maanden reizen nu! - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Dennis Rooij - WaarBenJij.nu

Vietnam & Maleisie + 4 maanden reizen nu!

Door: Dennis de Rooij

Blijf op de hoogte en volg Dennis

02 Maart 2017 | Maleisië, Malakka

Jaa, op het moment van schrijven zit ik al iets meer dan 4 maanden in het buitenland! En het bevalt nog steeds zeer goed en prima! Ontmoet elke keer weer nieuwe andere leuke mensen die boordevol verhalen zitten over de wereld en hun leven, elke dag is een nieuwe beleving, zeer leuk!

Na Kampot in Cambodja verlaten te hebben, was het voor mij weer tijd om in me eentje te reizen, door Vietnam. Vietnam is een mooi groot land met veel museums en monumenten van de oorlog. Hoogtepunten waren de Cu Chi tunnels en het war remnants museum in Ho Chi Minh waren erg indrukwekkend en leuk. De tunnels waren origineel en je mocht via een klein vierkant ingangetje naar binnen kruipen en de tunnel ingaan. Erg indrukwekkend om daar in te kruipen en te zien hoe de vietnamezen zo tegen de amerikanen vochten. Na me bezoek aan de tunnels ben ik na het war remnants museum gegaan en die verteld heel gedetaileerd en vol met spullen van de oorlog over de oorlog zelf. Dit museum gaf een zeer reeel en eerlijk inzicht in de oorlog, het was niet eenzijdig.

Na deze mooie bezoeken, ben ik langzaam na het noorden van Vietnam gereisd en heb ik een verlaten waterpark bezocht, een oude stad en ben ik uiteindelijk in Halong Bay uitgekomen, zeer indrukwekkend en mooi. Na het noorden van Vietnam, heb ik besloten om na Maleisie te vliegen en van daar uit a.s. zondag naar Nieuw Zeeland te gaan. In Nieuw zeeland zou ik dan een maand of 3 gaan werken en dan naar Japan vliegen voor een bruiloft van mijn Japanse vriend.

Vanuit noord vietnam ben ik dus naar Kuala Lumpur in Maleisie gevlogen en wederom een ander land, andere cultuur en andere bezienswaardigheden. Echter is maleisie tot nu toe toch een zeer mooi land geweest met heel veel aardige lokale mensen en backpackers. Heb hier zoveel leuke en aardige mensen ontmoet, ongelofelijk! Kuala Lumpur zelf stelt niet veel voor, geen grote bezienswaardigheden, maar wel een fijne en relaxte stad. Na Kuala lumpur heb ik twee nachtjes in een tent doorgebracht in een natuurpark.. vol met grote insecten! Waaronder een migratie van mieren onder mijn tent.. erg cool om duizende mieren in een rechte lijn te zien lopen na hun volgende bestemming. Na de mooie natuur, was het tijd voor een mooi eiland met een mooi strand om even te relaxen. En te relaxen bleek het zeker, ik wou rustig wat te eten bestellen of er komen in eens 8 dames aan je tafel te zitten met de mededeling of je verhuist of je hebt nu 8 nieuwe vriendinnen.. tja die keuze was erg erg lastig!!! Na de keuze gemaakt te hebben om bij ze te blijven, zijn we na het eten naar een beach bar gegaan en hebben we daar heel de avond op het strand gedanst en gedronken!

Na dit eilanden avontuur ben ik naar de oude stad Malakka gegaan (zuid Maleisie), waar ik 1 van de 8 meiden wederom tegenkwam, zij werkt in een van de hostels hier en ik heb besloten om daar te blijven en de laatste 2 dagen in haar hostel door te brengen en van de oude stad te genieten. De stad zit vol met oude historie van de nederlanders van de 1800ste eeuw.

A.s. zaterdag terug na Kuala Lumpur, dan een nachtje slapen en dan begint het grote nieuwe avontuur, nieuw zeeland! Ik ga eerst naar Auckland in het noorden van nieuw zeeland, waar ik 2 dagen blijf en dan vlieg ik naar Christchurch in het midden van Nieuw Zeeland, waar ik de komende 3 maanden zal verblijven, de eerste paar dagen/weken bij een familielid! In deze tijd zal ik proberen om tijdelijk werk te vinden om mijn onkosten in Nieuw Zeeland te beperken!

Na deze 3 maanden is het na Japan toe, waar ik samen met Stefano 3 weken door heen ga trekken! Met als hoogte punt een bruiloft van mijn Japanse vriend!

Ik ga nu eens afsluiten en van het heerlijke eten genieten! Als het een ding is dat ik tijdens me reizen verliefd opgeworden ben, is het eten! Ik heb zoveel verschillende nieuwe gerechten, groenten, fruit etc. gegeten, heel erg veel! En meeste was lekker tot zeer zeer lekker! Zo ga ik dadelijk kip met rijst en zwarte pepersaus eten :).

Veel plezier nog iedereen en tot de volgende keer!
Dennis

  • 02 Maart 2017 - 12:19

    Hans:

    Hai Dennis,

    Mooi om je enthousiaste verhalen te lezen!

    Groeten, Hans

  • 02 Maart 2017 - 12:58

    Stefano:

    Wat een vet leven en over 3 maanden en 8-9 dagen zie ik je in Japan

  • 02 Maart 2017 - 19:08

    Ad Van Bavel:

    Zo Dennis even moeten wachten op je nieuwe ervaringen die je opdoet leuk om dit allemaal te lezen
    Heb je negens last van bij de grenzen ,word je bagage niet doorzocht of er iets inzit wat niet mag, zo te lezen niet wat je reist lekker door. Nu weer een ander avontuur op naar Nieuw Zeeland succes met je reis en nog veel plezier.
    Groeten Ad

  • 03 Maart 2017 - 17:37

    Nikki:

    Joow maaatje was al weer een tijdje geleden
    Wouw wat een verhaal weer :D nieuw zeeland woohoo vet man
    Lekker helemaal down-under ;)

    Maaruh wij moeten wel even goed appen zodra je naar japan gaat ;) pokemonstuff van het pokemoncentre

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Ik ben Dennis de Rooij, 26 jaar uit Hilvarenbeek. Na mijn stage van 5 maanden in San Francisco, is het 3 jaar later weer tijd om een nieuwe reis te ondernemen. Deze keer richting het Oosten, Azië en hopelijk door naar Australië/Nieuw-Zealand. De begindag is 22e van Oktober en de einddatum is nog onbekend..

Actief sinds 11 Jan. 2013
Verslag gelezen: 598
Totaal aantal bezoekers 107717

Voorgaande reizen:

11 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

26 Januari 2013 - 12 Juli 2013

Afstudeerstage in the U.S.A - San Francisco

19 Oktober 2016 - 30 November -0001

Azië 2016-2017

Landen bezocht: