First Month, part 2 of the bike, Mexico? - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Dennis Rooij - WaarBenJij.nu First Month, part 2 of the bike, Mexico? - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Dennis Rooij - WaarBenJij.nu

First Month, part 2 of the bike, Mexico?

Door: Dennis de Rooij

Blijf op de hoogte en volg Dennis

27 Februari 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Ja, Ja, geloof het of niet! Maar ik zit nu precies 1 maand in San Francisco... Jullie hebben al 1 maand rust van mij en Erwin heeft al 1 maand een hele grote mooie kamer!

Wat kan ik er van zeggen, de eerste maand? Tja ik denk maar aan een paar woorden, passende zinnen..

Onbeschrijfelijk, Ongeloofelijk, Life-time experience, Onbetaalbaar, Geweldig.. Dit is een droom die uitkomt.

Ja, zo zou ik mijn 1e maand hier wel omschrijven, zitten er ook negatieve/mindere kanten aan San Francisco.. hoor ik jullie denken.. nou:

Het is duur, alles kost geld! Soms zijn de dagen bij Bleu Marketing erg lang.. De fiets is nog een probleem opzich..

Dat zou ik omschrijven als mindere punten. NEE, koken, strijken, wassen, bed op maken... is niet MINDER, hoort erbij en is niet vervelend. Koken is zelfs leuk en interresant! En een goede manier om te kletsen en tijd te doden.

Dus dat was mijn 1e maand, nog +/- 4 maanden te gaan en dan begint de roadtrip van mijn leven.. (Op facebook staat een mooi plaatje van de roadtrip van mij en stefano!!)

Part 2 of the bike:
Na het simpele in elkaar zetten van de fiets, had ik gereedschap nodig om het voorwiel er in te zetten en het stuur recht te zetten.. en dat liep niet als gepland. Na 2 uur bezig te zijn met het voorwiel en de remblokjes.. (200x ijzeren draadje door een gaatje halen, verschillende keren het voorwiel draaien, schroefjes vast en los draaien) kwam ik tot de conclusie dat het voorwiel scheef geleverd is! Na 10x het voorwiel draaien, kon ik alleen maar die conclusie geven. Dus meteen walmart gemaild om dit op te lossen!!!

Eerste reactie van walmart: 10$ discount om het product te maken/vervangen of het product terug te sturen...

Dus ik heb netjes gemaild of ik alleen het VOORWIEL kan terugsturen, omdat de rest van de fiets in elkaar staat! Hierop heb ik nog geen reactie gehad...

Dus dat was het mooie stukje over de fiets. Hij is makkelijk in elkaar te zetten, als je een recht wiel hebt!

Mexico? Moon vraagt of ik mee ga naar Mexico? 1,5 week Mexico? Nou ik heb er over na gedacht, maar besloten om niet mee te gaan! Mexico is niks voor mij en in mijn ogen veel te gevaarlijk!
Dus.. nu vroegen mijn vrienden of ik mee wou naar Hawai voor 5 dagen! Kijk nu praten wij op dezelfde golflengte! Hawai, dat is een unieke kans..
Maar ook weer, heel erg duur! Maar ik denk er wel over na, want je leeft maar 1x keer!!

En met deze mooie gedachten en het idee dat ik vrijdag ga BBQ'en bij 21 graden.. sluit ik mijn eerste mooie maand af!

Groetjes,
Dennis

  • 27 Februari 2013 - 08:46

    Nikki:

    wow is het alweer een maand geleden.. tijd gaat zeker snel

    hahahah kwist niet dat jij zo handig was met fietsen :p kun je de mijne ook maken als je terug bent ;)


    hmmm als ik zou mogen kiezen tussen hawaii of mexico zou ik het ook wel weten :P mja geniet er van den!


    groetjes uit het koude kikkerlandje (met nog steeds af en toe sneeuw)

  • 27 Februari 2013 - 13:05

    Erwin:

    haha jah ik heb zeker je mooie kamer:D is fijne kamer:D. En mooi om te horen dat het daar nog steeds goed gaat, en de tijd gaat wel snel... 1 maand al... En ik had de foto gezien van je roadtrip ziet er leuk uit! En als je thuis komt kun je koken voor ons dus:P

    Ja dat is handig van je fiets.. hopelijk sturen ze gewoon een nieuwe wiel.

    Snap ik dat je niet naar Mexico gaat. En is denk ook gevaarlijk. Maar Hawaii zou wel kunnen je bent er nu in de buurt en je komt er niet snel meer.En het is een heel mooi land. Ik zou kijken wat jouw vrienden daar willen doen en dan bekijken of het geld wel waard is.

    Groeten je broertje

  • 27 Februari 2013 - 13:55

    Ad Van Bavel:

    Hoi Dennis ,zo te lezen gaat het goed ,de tijd vliegt voorbij nu al een maand in SFr .geniet er nog maar van want de tweede maand is ook weer zo voorbij.Je fiets is nog niet klaar om er mee weg te fietsen is wel jammer,hoop dat je een nieuw wiel toegestuurd krijgt. Je schrijft dat je 200xijzeren staafjes door een gaatje moet halen .,moet ik dan denken dat het de spaken zijn ? als ik denk dat het de spaken zijn die je zelf in elkaar moet zetten dan heb je wel kans dat je je wiel scheef trekt of te wel krom .je moet namelijk alle staafjes met dezelfde kracht aan draaien ,heb je b.v 2 die je strakker zet dan een ander dan is je wiel krom of scheef.dit is een zeer precisie werk .Hoop dat het je lukt
    Wat betreft Hawaii ja het is dat je zo dicht bij bent En wanneer denk je anders er ooit te komen ,nu heb je de kans .kun je zoveel dagen vrij nemen? en je leeft maar een keer Dennis nog veel uitstapjes en veel plezier .je hebt in ieder geval het weer mee .Dit van uit het koude kikkerland .groetjes Ad

  • 28 Februari 2013 - 11:03

    Marc En Anja:

    Ha Dennis,
    is het alweer ruim een maand geleden dat we je "afscheidsfeestje" hadden. Ja de tijd gaat inderdaad heel erg snel. Ook hier in nederland. Morgen alweer 1 maart, laat de lente maar komen.
    De laatste hoopjes sneeuw mogen wat mij betreft wel weg.
    Goed om te horen dat het je zo goed bevalt en dat je het zo naar je zin hebt.
    En dan ook nog van plan om extra reizen te gaan maken. klinkt goed.
    BBQ bij 21 graden daar dromen wij nog van.
    Maar waar de bbq is zullen we nog wel zien.
    Heb je nu al die andere kamer? of hoef je die nog steeds niet te delen?
    Wordt er veel gefietst in SF. en kan je niet naar een andere fietswinkel gaan, of zijn de prijzen dat erg hoog?
    want ja een halve fiets heb je ook zo weinig aan.
    Op je stage plek heb je het ook goed naar je zin, allen duurt de tijd soms lang schrijf je. Heb je wel genoeg te doen en heb je wel de kans om genoeg te leren?
    nou jongen we horen wel weer.
    heel veel groeten uit het koude Uden.
    Marc en Anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Ik ben Dennis de Rooij, 26 jaar uit Hilvarenbeek. Na mijn stage van 5 maanden in San Francisco, is het 3 jaar later weer tijd om een nieuwe reis te ondernemen. Deze keer richting het Oosten, Azië en hopelijk door naar Australië/Nieuw-Zealand. De begindag is 22e van Oktober en de einddatum is nog onbekend..

Actief sinds 11 Jan. 2013
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 107715

Voorgaande reizen:

11 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

26 Januari 2013 - 12 Juli 2013

Afstudeerstage in the U.S.A - San Francisco

19 Oktober 2016 - 30 November -0001

Azië 2016-2017

Landen bezocht: