Aloha, Aloha, Aloha, Aloha, Aloha - Reisverslag uit Waikīkī, Verenigde Staten van Dennis Rooij - WaarBenJij.nu Aloha, Aloha, Aloha, Aloha, Aloha - Reisverslag uit Waikīkī, Verenigde Staten van Dennis Rooij - WaarBenJij.nu

Aloha, Aloha, Aloha, Aloha, Aloha

Door: Dennis de Rooij

Blijf op de hoogte en volg Dennis

29 April 2013 | Verenigde Staten, Waikīkī

Jaaa, ik ben terug van Hawaii en het was geweldig! Heb zoveel mooie dingen gedaan, was super!

Dus wat heb ik allemaal gedaan?

Eerste dag op het strand gelegen, bijkomen van de vliegtrip en genieten van de hele sterke zon! Na wat gezwommen te hebben, moesten wij natuurlijk de golven pakken met een surfbord, dus wij zijn gaan surfen in de namiddag! Was geweldig, op een surfbord in het ontzettende heldere water surfen, met Hawaii inzicht! Was geweldig!

De tweede dag besloten wij vroeg weg te gaan naar Hanaumabay, een halve maan vormige bay, die miljoenen jaren geleden geschapen is door een vulkaan uitbarsting.. en het uitzicht op die bay was super mooi! was egt onbeschrijfelijk! En het was niet eens heel druk daar, dus we konden rustig een plekje kiezen en genieten van het prachtige uitzicht, het heldere water en de omgeving! Maar niet voor lang, want je kon er heel mooi snorkelen, dus wij hebben snorkel spullen gehuurd en we zijn gaan snorkelen...

DIT WAS HET MOOISTE DAT JE OOIT KON DOEN! Het snorkelen was super! Het leek wel of je in een tropisch aquarium in een dierentuin was gesprongen.(behalve de pirahanjas en haaien) Ik heb van alles gezien tijdens het snorkelen, ik heb een zeeschildpad zien zwemmen(heel kort), tientallen soorten vissen, van vissen met neon op hun rug, tot liniaal vissen tot regenboog vissen tot aan hele scholen vissen, was super! En toen ik eindelijk het water uit wou, ging ik een beetje bij de rosten zwemmen en zag ik een soort van slang bewegen.. maar ik wist niet zeker of het een illusie was of dat het echt bewoog, want het leek gewoon als of het steen was.. totdat hij zijn mond open deed en ik de tandjes van die vis kon zien.. nou dat was ff schrikken, want ik stond oog in oog met een 1,5m lange aal.. die niet heel vriendelijk was! Maar ik was op veilige afstand, en het was gewoon weg schitterend om zn dier te zien zwemmen!

Na hanauma bay, zijn we verschillende avonden bij het internationaal foodcourt geweest, waar je verschillende gerechten kon proeven.. zo hebben wij authenthisch hawaiaans gegeten en normale dingen zoals pasta. Hier waren ook heel veel chinese winkeltjes met verschillende prul dingen maar ook met hele interessante dingen; een dode baby haai in een fles en allerlei vechtwapens.. Maar niet te min,

Ronald en Erwin ik heb een heel leuk souvenir voor jullie!

Na deze dag besloten wij de volgende dag een auto te huren en naar Pearl Harbor en de Del Monte plantage te rijden.. Pearl Harbor, het hoogte punt van de trip, eenmaal aangekomen, hadden wij met geluk de laatste kaartjes voor de voorstelling en de boot naar het memorial van 12:45 en moesten wij maar 2,5 uur wachten, dus wij besloten om de USS Missouri te gaan bezoeken.. een mega groot vechtschip dat in de 1e en 2e wereld oorlog is gebruikt!

Eenmaal bij het schip aangekomen, kun je niet voorstellen wat een indruk dat moet hebben gemaakt in de 1e en 2e wereld oorlog, het was zo groot en zwaar bewapend, was super gaaf! Na een rondleiding waarin, wij alles hebben gezien, snel terug om na het memorial te gaan. Eerst kregen wij een +/- 15 minuten durend filmpje van de aanslag op pearl harbor en waarom en dat was toch wel indrukwekkend, je kunt je niet voorstellen hoe het toen was met aanval! Na het filmpje met de boot na het memorial, en het memorial is gebouwd op een gezonken schip, waarin tot op heden nog 1200 bemanningsleden liggen. Was een memorabel moment, het schip te zien liggen en weten dat er 1200 mensen in zaten/zitten. Na Pearl Harbor was het tijd, voor de Del Monte pineapple plantage..

Ik hou niet van pineappels, maar na een stukje geproefd te hebben op die plantage, was ik verkocht! Het was het beste, lekkerste stukje fruit dat je maar kunt eten, WOW heerlijk!

Na de plantage zijn we rond het eiland gereden, hebben we op verschillende plaatsen hele mooie foto´s geschoten (facebook).. en zijn we terug gereden naar het hostel.

De volgende en laatste dag zijn wij naar Diamond Head gegaan, een oude inactieve vulkaan, waar we een heel mooi uitzicht op Hawaii hadden! Ook hier hebben we hele mooie foto's geschoten, maar ik moet wel zeggen de zon op hawaii is te heet!!

Want ik was door de dagen heen zeer verbrand en factor 15, 30, after sun hielpen niet veel meer tegen z'n sterke zon!

Na diamond head, zijn we terug naar het strand gegaan, waar mijn vrienden nog gingen surfen/zwemmen en ik ging maar souvenier shoppen, in de winkels lopen om wat koude lucht en geen zon te ontvangen.. hierdoor heb ik wel hele mooie dingen gezien en heb ik wat mooie souvenirs gekocht.

Eenmaal rond avond eten, nog een keer op international marketplace gegeten en toen richting het vliegveld gebust om weer terug na SF te vliegen. Al met al een ongelofelijk mooie ervaring en heb veel dingen gezien, beleefd en geproefd en het was super!

Eenmaal terug in San Francisco, besloot ik gister 'het kindje' in mij na boven te laten komen, en ben ik op een super hoge heuvel in golden gate park 'strawberry hill' capture the flag gaan spelen met 25 andere mensen.. Het was super leuk en kon veel rennen en springen! Het enigste nadeel was, dat er nogal schuine diepe afgrondjes waren, dat er veel glas lag en dat er nog al veel stenen/rotsen waren, dus ik deed super voorzichtig!

Na die mooie dag, heb ik vandaag ook weer een memoriabele dag beleefd, we zijn met 15 man (fransen, NL en japanse) na baker beach gegaan, waar we heerlijk hebben gebbqed en daarna met z'n allen hebben gevoetbald op het strand en donuts gegeten, met het mooie uitzicht van de zee en de golden gate bridge.. perfect!

Nu ga ik nog even snel eten en dan na me bedje toe, want ik ga morgen weer fris aan de bak bij Bleu Marketing, want mijn SMP moet af!

Groetjes en nog maar 11 weken en ik ben weer terug!
Dennis

  • 29 April 2013 - 08:53

    Nikki:

    woooooooooooow meer woorden heb ik er eigenlijk niet voor :p
    foto's zagen er idd ontzettend mooi uit en ik geloof best dat je daar genoten hebt.

    oooh 11 weken maar dat is helemaal niet lang meer :p geniet jij nog maar van die 11 weken daar voor je weer naar het saaie Nederland komt :p

    Ik ga van mijn weekje vakantie genieten

    Byebye Dennis

  • 29 April 2013 - 18:07

    Oma En Opa:

    dennis
    het gaat hier heel goed het weer wordt ook beter wij gaan donderdag aan onze eerste
    fiets vierdaagse beginen
    de werkzaamheden vorderen aardig er is meer aan dan gedacht
    groetjes opa ,

  • 01 Mei 2013 - 18:54

    Erwin:

    haha dat had ik ook al via skype gehoord hoe het op hawaii was:P Maar toch blijft het leuk om te horen dat het echt vet was en heel mooi. En gelukkig waren je spelen in SF nog bevallen. En mooi dat je een souvenir hebt voor ons ben heel erg benieuwd.

    Groetjes Erwin

  • 03 Mei 2013 - 11:33

    Bart Peeters:

    Hoi Dennis,

    Wat een mooi verslag weer! Geniet er nog maar een poosje van daar!

    Groeten uit Stilburg.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Ik ben Dennis de Rooij, 26 jaar uit Hilvarenbeek. Na mijn stage van 5 maanden in San Francisco, is het 3 jaar later weer tijd om een nieuwe reis te ondernemen. Deze keer richting het Oosten, Azië en hopelijk door naar Australië/Nieuw-Zealand. De begindag is 22e van Oktober en de einddatum is nog onbekend..

Actief sinds 11 Jan. 2013
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 107732

Voorgaande reizen:

11 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

26 Januari 2013 - 12 Juli 2013

Afstudeerstage in the U.S.A - San Francisco

19 Oktober 2016 - 30 November -0001

Azië 2016-2017

Landen bezocht: