The Final Countdown.. :) - :( - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Dennis Rooij - WaarBenJij.nu The Final Countdown.. :) - :( - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Dennis Rooij - WaarBenJij.nu

The Final Countdown.. :) - :(

Door: Dennis de Rooij

Blijf op de hoogte en volg Dennis

31 Mei 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Hallo iedereen,

Die daar nogsteeds in het koude kikkerlandje zit! Hier is het nog steeds redelijk weer +/- 20 graden!

Na het mooiste en geweldigste weekend in San Francisco met me ouders en opa en oma, is de final countdown toch echt begonnen..

Na mijn familie eindelijk weer te zien in San Francisco na 4 maanden, gaf het mij de kracht en voldoening om de laatste loodjes succesvol af te gaan leggen!! Ik heb ze na het ontvangst op San Francisco Airport alle mooie en unieke plekjes van San Francisco laten zien.

Eerst zijn we Pier 39 opgegaan, daar hebben wij de zeehonden gezien, heerlijk gegeten en wat leuke winkeltjes bezocht. Deze dag vloog voorbij!
De volgende dag, hadden wij fietsen gehuurd en zijn wij, via Pier 39 helemaal langs de kust, naar de Golden Gate bridge gefietst en toen door naar Sausalito! Het was een uniek moment, maar het weer was tegenvallend, waardoor wij de Golden Gate bridge niet konden zien, en we konden niet echt hele mooie foto's maken. Na het fietsen, had ik voor mijn Opa (die coca-cola spaart en er dol op is) een TOP-verrassing.

We gingen in een restaurant eten, die bekend stond om de 'Coca-Cola braided Pork Rib', was een heerlijk gerecht en een goede gelegenheid om rustig bij te praten en te genieten van de tijd samen!

Maandag was alweer de laatste dag samen, na wat rondrijden door San Francisco, dat super leuk is met de stijle weggetjes :), zijn wij door de meest bochtige weg van de wereld gegaan! Na dit avontuur, hebben wij een kabeltrammetje richting Union Square en mijn hostel gepakt. Hierop heb ik Opa en Oma en Pa en Ma vele mooie uitzichten van San Francisco laten zien en heb ik mijn slaap en leef plek laten zien. Na een bakje koffie, zijn wij doorgelopen naar china town, waar ik hun niet de toeristische zooi heb laten zien, maar de 'echte' china town.

We zijn in slagerijen en groenteboeren geweest, waar je versteld van staat, hoe vuil het daar was. Maar dit was voor hun, heel leuk om te zien de cultuur, de mensen, het echte 'china' en helemaal omdat opa en oma vroeger een slagerij hadden, was het leuk om te horen wat elk stuk vlees was.. aangezien ze alleen chinese teksten hebben bij het vlees..

Na dit chinese avontuurtje, was het alweer avond en heb ik mijn vader nog de 'spy shop' laten zien, een gadget winkel waar ze allerlei gadgetjes verkochten. Hierna nog even met zn allen gegeten en toen waren mijn 3 dagen met hun alweer om! De tijd vloog voorbij!

Ondertussen rijden hun nu ergens in Death Valley en ben ik bijna klaar met werken..

Ik ben nu in de laatste stage van mijn stage, ik ben bezig met de afronding van het SMP en ben de laatste dingen aan het onderzoeken/na vragen. Nu heb ik het eindelijk voor elkaar gekregen, dat ik morgen met een klant mag praten, dus ik krijg toch de relevante informatie die ik nodig heb.

En dan is het volgende week vrijdag mijn SMP inleveren en dan zit mijn stage er grotendeels op. Dan kan ik er alleen na de vakantie nog verbeteringen op aanpassen en hopelijk doorgaan op verdediging. Spannend!

Hou jullie taai, geniet van het weer en dan ben ik met een weekje of 6 nog maar terug in het kikkerlandje!!

Groetjes,
Dennis

P.s. Stefano, de countdown is begonnen nog maar 23 dagen!

  • 31 Mei 2013 - 02:23

    Nikki:

    YEAY het is bijna zover :D

    nog even doorzetten en ik weet dat je het kan :)

    goed om te horen dat het een geweldige tijd was met je ouders&grootouders, en weet zeker dat zij ook een goede tijd gehad hebben ;)


    kikkerlandje is het wel idd maar heb al even geen regen gezien dus ik ben blij :p maar erg warm is het niet maar goed :P

    groetjes

  • 04 Juni 2013 - 12:57

    Stefano:

    Yea, bijna zover, ik ben blij dat je het leuk hebt gehad met je ouders en opa en oma :).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Ik ben Dennis de Rooij, 26 jaar uit Hilvarenbeek. Na mijn stage van 5 maanden in San Francisco, is het 3 jaar later weer tijd om een nieuwe reis te ondernemen. Deze keer richting het Oosten, Azië en hopelijk door naar Australië/Nieuw-Zealand. De begindag is 22e van Oktober en de einddatum is nog onbekend..

Actief sinds 11 Jan. 2013
Verslag gelezen: 776
Totaal aantal bezoekers 107711

Voorgaande reizen:

11 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

26 Januari 2013 - 12 Juli 2013

Afstudeerstage in the U.S.A - San Francisco

19 Oktober 2016 - 30 November -0001

Azië 2016-2017

Landen bezocht: