Bleu Marketing Solutions Hectic and Bike! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Dennis Rooij - WaarBenJij.nu Bleu Marketing Solutions Hectic and Bike! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Dennis Rooij - WaarBenJij.nu

Bleu Marketing Solutions Hectic and Bike!

Door: Dennis de Rooij

Blijf op de hoogte en volg Dennis

23 Februari 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Na het geweldige weekend, waarin ik maar liefst 4 dagen vrij had. (1 dag vrijgenomen en 1 dag was presidents day) Is de werkweek nu bijna over, en wat voor een werkweek.. drukte, hectiek en het gevoel dat mijn opdracht een pittige uitdaging gaat worden..

Het begin van de donderdagochtend, had ik +/- 10 mailtjes in mijn werkbox, dat er een ' happy hour' op donderdagavond is, voor Jennifer. (Mijn oude bazin).. Dus ik vraag aan iemand, is ze jarig? of werkt ze hier al 5 of 10 jaar?

Het antwoord: Nee, ze heeft vorige week donderdag aangegeven te stoppen bij Bleu Marketing, morgen is het haar laatste dag hier.. Dus het feestje is om afscheid van haar te nemen.

Ik was best geschokt, dat iemand binnen 1 week, kan stoppen met werken. Na wat navragen op het werk, is hier de volgende werkregel van toepassing in Amerika - California: At-Will.

Je werkt: At-Will , als je wilt stoppen, dan geef je dat normaal 2 a 3 weken van te voren aan, maar dat hoeft niet en hetzelfde geldt voor de directrice ze kan jou zonder reden ontslaan. Dit omdat jij " WILT" werken.. De "At-Will" regel..

Naar mijn mening een beetje krom, want je laat het bedrijf ineens in de steek.. en wederzijds, je kunt op elk moment ontslagen zijn..
Maarja, dit is nu net de werkcultuur, die ik wil proeven, leren en ervaren.. want het is zo anders als in Nederland!

Doordat zij haar baan heeft opgezegd en dit een dagelijkse manier van zaken doen is, is iedereen hier altijd druk bezig om alles op tijd af te krijgen, want er is of niet genoeg personeel, of je kunt zomaar ontslagen worden. Hierdoor, sta ik er soms best wel alleen voor met mijn project... Want als ik iets kom vragen moet het altijd snel, snel en snel. Maar weet je wat??

I dont care!! Ik wil en moet mijn opdracht halen en al moet ik de irritante, veel vragende, geintereseerde student spelen die vaak iets nodig heeft, dan is het maar zo.. Maar ik wil hier de deur uit lopen, met een top referentie en terug kijken op het feit, dat ik ook daadwerkelijk iets heb bereikt ipv een meeloopstage, waarin ik niks heb bereikt.

Dus deze week was/is vrij hectisch geweest, dus heb ik me een beetje rustig gedragen, maar volgende week wordt het weer knallen! Want ik wil iets bereiken. Het enige goede hiervan is dat een deel van deze gebeurtenissen, in mijn strategisch plan verwerkt kunnen worden. En hopelijk hebben ze volgende week, wat meer tijd!

De status van mijn project is: Interviews afnemen met employees of Bleu Marketing, maar mijn interview lay-out moet eerst nog goedgekeurd worden door mijn director, maar die man is heel druk bezig!!

Dus dit was een klein kijkje in mijn dagelijkse werkleven, in een van de volgende verslagen, zal ik een werkdagverslag erbij zetten!

And a Bike! Yes I decided to go for a cheap bike, to go around the city and cross the golden gate bridge etc. After a few tries on craiglist, with again scams of selling a bike at the same price as a amazon's retailprice, I decide to take a look at walmart.com, and there I bought a 110$ MTB + lock, BRAND NEW! Dit is goedkoper dan een fiets huren (32$ p. dag of 50$ voor een maand), daarnaast kan ik de fiets hopelijk via het hostel of craiglist verkopen, aan het einde van mijn trip. Maar het mooiste komt nog, de bike is gister besteld en is vandaag al binnen! Dus ik kan heel het weekend aan me fiets gaan werken, want hij wordt afgeleverd in stukjes.. Dus in mijn volgende post, zal ik vermelden of het easy, normal or hard was, om de fiets in elkaar te zetten!!

Dit was het voor nu, vanavond gaan wij na een yellow submarineparty, Een 100% amerikaanse party on the rooftop of a appartment, so sounds cool!!

Tot snel en groetjes,
Dennis

  • 23 Februari 2013 - 11:39

    Nikki:

    hmmm met zo'n werk regel weten ze wel zeker dat mensen door werken :p en het is simpel om te zeggen als je het niet leuk vindt adios ik ben er weg van, maar kan me ook wel begrijpen dat het daardoor moeilijker wordt.

    ooit een fiets in elkaar gezet ? ik kijk uit naar je verhaal daar over want ik kwam niet meer bij toen ik las over het blik soep en de magnetron :p


    party on the rooftop of an appartment geniet ervan!!!

    groetjes uit het ijskoude nederland

  • 23 Februari 2013 - 11:52

    FRANK De ROOIJ:

    Succes met je fiets.....in elkaar zetten !!

    Ik heb enkele collega,s van het werk , die vinden dat wij het hier veel beter hebben dan jij...
    Wij mogen elke morgen om 05.00 er uit -werken 12 uur op een dag - het is hier lekker koud - het leven wordt met de week duurder - het begint weer te sneeuwen, oftewel niemand wil met je ruilen............
    Ze leven met je mee en hopen dat je het daar redt in die moeilijke omstandigheden !

    Groeten JE VADER......


  • 23 Februari 2013 - 15:05

    Opa:


    hallo dennis
    even een berichtje uit HOORN .
    hier gaat alles goed alleen is het hier koud .als je de fiets goed in elkaar
    heb gezet ,neem ik me petje voor je af
    wij wensen jou daar nog veel mooije maanden toe .

    groetjes van opa en oma ,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Ik ben Dennis de Rooij, 26 jaar uit Hilvarenbeek. Na mijn stage van 5 maanden in San Francisco, is het 3 jaar later weer tijd om een nieuwe reis te ondernemen. Deze keer richting het Oosten, Azië en hopelijk door naar Australië/Nieuw-Zealand. De begindag is 22e van Oktober en de einddatum is nog onbekend..

Actief sinds 11 Jan. 2013
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 107715

Voorgaande reizen:

11 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

26 Januari 2013 - 12 Juli 2013

Afstudeerstage in the U.S.A - San Francisco

19 Oktober 2016 - 30 November -0001

Azië 2016-2017

Landen bezocht: