A Pillow Fight, Valentines Day, Frozen Soup nd GGP - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Dennis Rooij - WaarBenJij.nu A Pillow Fight, Valentines Day, Frozen Soup nd GGP - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Dennis Rooij - WaarBenJij.nu

A Pillow Fight, Valentines Day, Frozen Soup nd GGP

Door: Dennis de Rooij

Blijf op de hoogte en volg Dennis

16 Februari 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

A pillow fight! Ja, een pillow fight, u leest het goed! En dan niet in een of andere kleine huiskamer, nee! In een groot park met ongeveer 300 tot 600 mensen die er aan deelnamen!

Op donderdag 14 februari was het Valentijns dag, de dag dat iedereen in heel de wereld en vooral hier in Amerika, chocola, bloemen en andere commerciële rotzooi koopt voor zijn of haar geliefde. ( Niet eens een geheime liefde, waar valentijn voor bedoelt is). Dus deze donderdag 14 februari 2013 gaat desondanks de boeken in als een van de mooiste dagen in me leven!

Het begon al vroeg op het werk, iedereen was ontzettend vrolijk en alle vrouwen riepen heel de dag: Happy Valentines Day! Daarnaast was iedereen in mooie kleding, want iedereen ging s'avonds met de valentijn uit eten, film, theater of iets anders doen! Ik en Moon besloten om mee te doen aan de pillow fight!

Naarmate de dag verliep op kantoor, kregen wij zelfs hele dure bonbons aangeboden van de directrice Laura van Galen, om Valentijn te vieren en of dat nog niet gek genoeg was, kwamen er ook nog cupcakes langs, van een klant van Bleu Marketing! Dus het wordt hier groots aangepakt en was ontzettend leuk om mee te maken!

Eindelijk om 17:00 zat de werkdag er voor vandaag op en konden Moon en ik snel naar mijn hostel gaan om een kussen te halen. De bedoeling was dat je een kussen bij het hostel kocht van $5 dollar, maar die waren uitverkocht... Dus toen ben ik (stiekem) snel naar mijn kamer gelopen en heb ik me eigen kussen gepakt.. *haha*. Dit bespaarde me weer $5 dollar.

Na de kussen te hebben opgehaald, zijn Moon en ik doorgelopen naar het evenement, het begon om 6 uur en het eindigde rond 9 uur s'avonds. Aangekomen om 6:15 was het een grote gezellige 'pillow fight'. Dus wij besloten eerst maar een paar foto's te maken op een afstand en toen zelf deel te nemen aan het gevecht! Nou dat was toch gaaf!! Eerst was het nog rustig met af en toe een kussen op je hoofd, maar hoe dieper we in het gevecht belanden, des te meer kussen kreeg je op je hoofd. Dus naar elkaar een paar kwijt geraakt te zijn en iedereen vol met mijn kussen in het gezicht geslagen te hebben, kwamen wij er aan de andere kant weer uit! Bezweet en uitgeput!

Eenmaal uit het gevecht heeft Moon nog geweldige foto's geschoten en hebben we verschillende leuke foto's gemaakt. (dit met Moons camera, een Nikon D350.. met scherpe kwaliteit!). Om het leukste kussengevecht ooit, af te sluiten besloten we er allebei bravehart achtig in te rennen en elkaar aan de andere kant weer te zien. Dit bleek het stomste en idiootste idee ooit, maar wel het leukste en geweldigste idee!

Want meteen naar 2 kussen klappen uitgedeeld te hebben, stond ik oog in oog met 3 dikke negerinnen.. En believe me, I was SCREWED! Ik kreeg de kussens om me oren en het was 1 vs 3. Maar het maakte niks uit, want een kussen doet gelukkig niet zeer!! Eenmaal de 3 godinnen van de nacht te hebben overleefd, kwam ik in het midden van het gevecht terecht.. Waar iemand riep: Cirkel, Cirkel, Cirkel.. waarna wij een Cirkel maakte waarin 2 mensen een kussengevecht aangingen..

Nou dit was geweldig, ik stond langs een hele grote neger (sorry ik weet even geen net woord) En die was de aanvoerder van de cirkel, na wat show en theater van de twee die in de 'arena' stonden, begonnen ze 1v1 te pillow fighten, elke klap die raak was gingen wij (de cirkel) juichen en schreeuwen, tot het een cresendo werd en iedereen stopte om te kijken naar het gevecht. Toen het eenmaal het hoogtepunt bereikte, riep hij: CHAAAARGGGEEEEEE!!!!!! En iedereen rende de cirkel in om elkaar met kussens te slaan! Dit was mijn 2e bravehart actie van de avond, maar achter mij kwam IEDEREEN,echt IEDEREEN aangerend (+/-150mensen) om de andere kant te bevechten.. waar ik midden in stond (dat helemaal niet erg was).

Naar wel 100en de klappen uit gedeeld te hebben, me knokkels rood geslagen te hebben omdat het kussen miste en ik iemands achterhoofd raakte met me handen, kwam ik ongeschonden uit het gevecht..

Eenmaal Moon terug gevonden te hebben, besloten wij om terug naar huis te gaan, na dit meest geweldige en mooie spektakel. Ik bedoel hoe vaak krijg je de kans om een PILLOW FIGHT te hebben met 100deren mensen??

(In Nederland zou het hoogstwaarschijnlijk uit de hand lopen en zouden mensen met de handen gaan vechten i.p.v. met kussens. Maar hier niet! Iedereen die ik sloeg, riep ik 'Happy Valentine' en dan was alles weer goed!)

Eenmaal teruggelopen naar het hostel, besloot ik om een blikje soep te openen om deze op te eten. Maar deze kwam uit de koelkast! (geen idee waarom ik blikken soep in de koelkast plaats, maar dat is een nog te onderzoeken nieuw hoofdstuk :P:)) Eenmaal beneden in het Hostel, trok ik het blik soep openen en kwam ik tot mijn ontdekking, dat het hele blik bevroren was! Dus er zou geen soep uit komen!

*DOH, ik voelde me even heel dom*

Maar toen kreeg ik het geniale idee.... Plaats het blik even in de magnetron, dan smelt de soep wel! Dus blik in de magnetron en maar wachten.. naar 1 minuut, begon ik geluiden te horen, maar ik wist niet wat.. en om niet nogmaals 'dom' over te komen, dacht ik goed na en schoot het mij te binnen...

Als je ijzer in de magnetron zet, dan gaat het knetteren en stroom geleiden, wat tot een ontplofte magnetron zou lijden.. (Mythbusters moment!) Dus toen heb ik het blik er snel uit gehaald en weggegooid. Toen besloot ik maar om de overgebleven broccoli schotel op te eten!

Eenmaal de broccoli schotel opgegeten te hebben, nog wat rond gehangen te hebben, ging ik slapen.

Vrijdagochtend (21 graden!!), mijn eerste vrije dag is aangebroken, op het programma stond een stuk hardlopen door Golden Gate Park en dan naar de supermarkt. Eenmaal de busverbindingen opgezocht te hebben, hoe ik bij het golden gate park kon komen, vertrok ik. Een kleine wandeling van 10 minuten en dan bus 71 naar Golden gate park. Ik mocht er naar (32 STOPS! 32 keer!) pas uit.

Eenmaal aangekomen bij het park, besloot ik naar de andere kant te lopen en te genieten van de zee.. Dit ging opzich wel goed! Het was wel erg ver 6,5 KM heuveltje op en heuveltje af. En dan hier en daar nog wat foto's maken, bereikte ik eindelijk de zee!

Het strand met de zee was schitterend, volle zon en inmiddels was het na mijn mening (23 a 25 graden), dus het was perfect!
Even bijgekomen en genoten van de zee, terug het park door gerend en met de bus weer naar het hostel gegaan.

Overal mening van het park, was dat ik het vrij waardeloos vond.. Er waren telkens grote wegen door het park, veel zwervers en als je in de botanische tuinen of Chinese tuinen wou, mocht je $7 dollar per keer betalen. Dus persoonlijk had ik er meer van verwacht. Op een aantal mooie momenten na, was het geen 2e bezoek waard. (Als je tijd en een auto hebt, rij er doorheen en stop op de mooie punten, anders do not go!)

Eenmaal terug gekomen in het hostel, zit ik op me kamer dit verslag te typen en ga ik zo eten koken.

Morgen ga ik met 4 anderen van het groepje een auto huren en gaan wij richting Santa Cruz, Watsonville rijden om de badplaatsen te verkennen! Heb er nu al super veel zin in!! Wordt geweldig!

Dus morgen komt er weer een update! En nu ga ik ook wat foto's uploaden! Dus dan kunnen jullie zien hoe mooi het hier is!

Veel sterkte in NL met 3 graden, wij verwachten morgen 23 tot 27 graden aanvankelijk hoe zuidelijk wij rijden!

  • 16 Februari 2013 - 11:18

    Nikki:

    Yoo den,

    je bent niet blond maar zulke acties heb je dan weer wel XD

    Mss volgend jaar maar valentijn in de USA vieren, klinkt leuker als hier :p maar goed geniet van het mooie warme weer en stuur wat van de warmte deze kant in want die sneeuw en regen zijn we hier nu wel beu :p

    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Ik ben Dennis de Rooij, 26 jaar uit Hilvarenbeek. Na mijn stage van 5 maanden in San Francisco, is het 3 jaar later weer tijd om een nieuwe reis te ondernemen. Deze keer richting het Oosten, Azië en hopelijk door naar Australië/Nieuw-Zealand. De begindag is 22e van Oktober en de einddatum is nog onbekend..

Actief sinds 11 Jan. 2013
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 107742

Voorgaande reizen:

11 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

26 Januari 2013 - 12 Juli 2013

Afstudeerstage in the U.S.A - San Francisco

19 Oktober 2016 - 30 November -0001

Azië 2016-2017

Landen bezocht: