De eerste 3 dagen in San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Dennis Rooij - WaarBenJij.nu De eerste 3 dagen in San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Dennis Rooij - WaarBenJij.nu

De eerste 3 dagen in San Francisco

Door: Dennis de Rooij

Blijf op de hoogte en volg Dennis

28 Januari 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Hallo allemaal! Zoals jullie alle kunnen zien en horen, ben ik veilig aangekomen in het beloofde land. Voor de mensen die zich altijd nog dingen afvroegen hoe het aan de andere kant van de wereldbol is, geef ik hier een kleine update:

1. Nee, ze staan hier niet op de kop, ook hier lopen ze recht. (terwijl ze aan de andere kant van de wereldbol zitten)
2. Nee, ze hebben ook geen spleet ogen hier.(dat is het andere deel van de wereld)
3. Ja, de dames hier in Amerika zijn inderdaad ontzettend bezienswaardig.

Nou dit was de intro voor vandaag, terug naar het grote verhaal!

Eenmaal afscheid genomen te hebben van mijn ouders en broertjes op schiphol, was het even vermannen en genieten van als dat nu over je heen komt. Inderdaad, er komt niet een beetje over je heen, er komt heeeeelll veeeell over je heen.

Beginnend bij het vinden van mijn gate, het zou 11 minuten lopen zijn, ik was 20 minuten bezig, was verder dan ik had gedacht. Marja eenmaal aangekomen bij de gate, snel door de Duane en wachten tot ik eindelijk mocht gaan vliegen! Na een kleine vertraging van 20 minuten, mochten wij eindelijk instappen.

De vliegreis verliep erg snel en we kwamen ook 35 minuten eerder aan, in het vliegtuig zat 80% met een sjagarijnig gezicht en ik liep als een van de weinige blij rond. Ik werd helemaal blij toen we SF inzicht kregen, ik kon vanuit het raampje zo de golden gate bridge, alcatraz en downtown SF zien. Was een adembenemend uitzicht, die ik nooit meer vergeet!

Eenmaal aangekomen op SF airport mocht ik weer door de douane, maar ontbrak er 1 papiertje, die ik nog nooit had gezien... dus die moest ik maar ff ingaan vullen, ik loop na het bankje om het in te vullen, is dat papiertje er alleen in het koreaans/chinees, dat was even vervelend :).. dus ik zie op een gegeven moment de engelse versie on het glas liggen, dus ik heb het via dat formulier maar ingevuld op het koreaanse formulier, de douane vond het gelukkig goed! (nu staat er wel een koreaans papiertje in me paspoort)

Dus na dat overleefd te hebben, was het koffer ophalen en gauw opzoek naar mijn hotel, via de trein kwam ik uiteindelijk bij de halte waar ik uit mocht stappen. Ik stap uit en loop naar de uitgang, en hoor allemaal muziek, geluid en mensen, dus ik denk 'leuk' hier is wat te doen!
Ik loop dus naar boven en draai mijzelf om, zie ik een demonstratie van 10.000 mensen afgezet met hekken, politie en demonstranten die voor en tegen waren.
Maar waar ging het nu over? Nadat ik een kwartier heb staan staren, van ongeloof en het idee van 'overkomt mij weer', zag ik dat de mensen die op straat liepen aan het demonstreren waren voor 'abortus' en de mensen langs de kant waren tegen abortus... en druk dat het was.. pff.

Naja, na dit spektakel, was er een aardige meneer die mij de weg wees naar het hotel en dit lukte aardig. Ging soms zwaar omhoog. Aangekomen in het hotel, een envelop gekregen, meteen door na de kamer.. via de lift. Maar nu stapte ik in met hulp van het frontdesk. Maar toen ik wou uitstappen, had ik geen idee hoe dit moest.. de deur ging maar niet open!! Wat bleek na een paar minuten hannesen, je moest het ijzeren rek wegduwen en de deur openduwen i.p.v dat de deur opengaat.

Dus dat was alweer een leuke ervaring rijker!
Eenmaal in de kamer alles neergezet en meteen even geskypt met familie en vrienden, dat ik veilig aangekomen ben. Daarna door de stad in om chinatown, downtown en pier 39 te verkennen. Deze wandelroute van +/- 1,5 uur heb ik met open mond gedaan, chinezen die alles verkochten, echt alles en dan op Pier 39 aankomend waar massa's touristen lopen.. tot aan het eetcafé waar ik mijn hamburger ging eten. Ik zat lekker te eten, komen er 2 dames op mij af, heey, you look cute! My name is.. en ik was alweer perplex geslagen, dat het hier zo makkelijk gaat.. Na een vriendelijke en leuke babbel met de dames, die tegen arbortus waren, ging ik maar eens terug na het hotel, maar dit was iets verder dan gedacht. Ik mocht 19 straatblokken omhoog klimmen, ik heb me kuiten goed getraind op de eerste dag!

De tweede dag van mijn verblijf in San Francisco verliep een stukje rustiger, eerst veel geskypt met familie en vrienden toen ontbeten en toen rustig aan 'even' (3.1km) naar het bedrijf lopen, zodat ik wist waar ik vandaag moet zijn. Helemaal daar na toe gelopen te zijn, kwam ik door japan town.. (ik dacht dat chinezen gek waren) maar deze japanners verkochten nog meeeerr zoooi, waarvan alleen hun het kunnen bedenken..

Eenmaal doorgelopen mocht ik de heuvel helemaal op, eenmaal boven aangekomen, kreeg ik een ontzettend mooi uitzicht, ik keek regelrecht naar beneden na de zee en alcatraz.. mijn bedrijf was toen nog maar 300m lopen ofzo, dus ik loop elke ochtend naar beneden met mijn ogen gericht op de zee en alcatraz.. Nou dat had ik alleen maar kunnen dromen, het uitzicht dat ik heb op die heuvel is adembenemend!

Toen ben ik rustig aan terug gelopen naar mijn hotel en heb ik onderweg even douchegel gekocht (7,5$ en gel 6$) die producten zijn redelijk prijzig hier! Want de 'tax' komt er bij de kassa ook nog eens bij!

Eenmaal terug gekomen in mijn hotel, ben ik op het bed gekropen en heb ik TV gekeken en veel geslapen.
Nu ik dit hele lang verhaal eindelijk typ, is het hier nu half 8 s'ochtends en begin ik over 2 uur aan mijn eerste stage dag, spannend!!

Dus dit was het verhaal van de eerste 3 dagen, ontzettend lang, maar ik heb al zoveel meegemaakt, onbeschrijfelijk!

Groetjes en tot snel,
Dennis!

  • 28 Januari 2013 - 16:48

    Danjela:

    heee dennis!

    woow inderdaad, wat een ervaringen al die eerste paar dagen! maar wat super gaaf om te lezen dat je dit nu allemaal al meemaakt, dat beloofd wat voor de komende maanden!
    klinkt allemaal al super leuk, geniet ervan!
    ben benieuwd naar je verhalen van je stage!

    groetjes.

  • 28 Januari 2013 - 16:52

    Hans:

    Hai Dennis,

    Het klinkt allemaak heel vervelend maar niet heus!!! Valt wel op dat je die foto's van de meiden er niet opgezet hebt??!!

    Groeten, Hans

  • 28 Januari 2013 - 18:33

    Frank De ROOIJ:

    Hello DENNIS

    Succes op je stage plaats, en blijf ook de komende 5 maanden genieten van het uitzicht op de zee en ALCATRAZ, voor je het weet is het niet meer bijzonder !!
    ( en ja ...de volgende keer foto,s van die dames maken....)

    Greetings DADDY.....

  • 28 Januari 2013 - 19:26

    Dennis:

    Heey neefje,

    Zo das nog is indrukwekkend!! maar goed dat je zo veel indrukken op doet. Heb je geen tijd voor heimwee haha. het zit je nu al mee met die chickies.. Doe je goed!! Lekker van alle aandacht genieten. En al dat wandelen houd je figuur goed, gelijk je dat food er af haha.
    En al dat wandelen moet je zien als voorbereiding voor de stong man run.

    Heel veel plezier op je stage. Door je best dan kom je niet op dat indrukwekkende stuk land terecht, alcatraz ;-).

    Xxx

  • 28 Januari 2013 - 19:26

    Dennis:

    Heey neefje,

    Zo das nog is indrukwekkend!! maar goed dat je zo veel indrukken op doet. Heb je geen tijd voor heimwee haha. het zit je nu al mee met die chickies.. Doe je goed!! Lekker van alle aandacht genieten. En al dat wandelen houd je figuur goed, gelijk je dat food er af haha.
    En al dat wandelen moet je zien als voorbereiding voor de stong man run.

    Heel veel plezier op je stage. Doe je best dan kom je niet op dat indrukwekkende stuk land terecht, alcatraz ;-).

    Xxx

  • 28 Januari 2013 - 19:26

    Dennis:

    Heey neefje,

    Zo das nog is indrukwekkend!! maar goed dat je zo veel indrukken op doet. Heb je geen tijd voor heimwee haha. het zit je nu al mee met die chickies.. Doe je goed!! Lekker van alle aandacht genieten. En al dat wandelen houd je figuur goed, gelijk je dat food er af haha.
    En al dat wandelen moet je zien als voorbereiding voor de stong man run.

    Heel veel plezier op je stage. Doe je best dan kom je niet op dat indrukwekkende stuk land terecht, alcatraz ;-).

    Xxx

  • 28 Januari 2013 - 19:26

    Dennis:

    Heey neefje,

    Zo das nog is indrukwekkend!! maar goed dat je zo veel indrukken op doet. Heb je geen tijd voor heimwee haha. het zit je nu al mee met die chickies.. Doe je goed!! Lekker van alle aandacht genieten. En al dat wandelen houd je figuur goed, gelijk je dat food er af haha.
    En al dat wandelen moet je zien als voorbereiding voor de stong man run.

    Heel veel plezier op je stage. Doe je best dan kom je niet op dat indrukwekkende stuk land terecht, alcatraz ;-).

    Xxx

  • 28 Januari 2013 - 19:26

    Dennis:

    Heey neefje,

    Zo das nog is indrukwekkend!! maar goed dat je zo veel indrukken op doet. Heb je geen tijd voor heimwee haha. het zit je nu al mee met die chickies.. Doe je goed!! Lekker van alle aandacht genieten. En al dat wandelen houd je figuur goed, gelijk je dat food er af haha.
    En al dat wandelen moet je zien als voorbereiding voor de stong man run.

    Heel veel plezier op je stage. Doe je best dan kom je niet op dat indrukwekkende stuk land terecht, alcatraz ;-).

    Xxx

  • 28 Januari 2013 - 19:26

    Dennis:

    Heey neefje,

    Zo das nog is indrukwekkend!! maar goed dat je zo veel indrukken op doet. Heb je geen tijd voor heimwee haha. het zit je nu al mee met die chickies.. Doe je goed!! Lekker van alle aandacht genieten. En al dat wandelen houd je figuur goed, gelijk je dat food er af haha.
    En al dat wandelen moet je zien als voorbereiding voor de stong man run.

    Heel veel plezier op je stage. Doe je best dan kom je niet op dat indrukwekkende stuk land terecht, alcatraz ;-).

    Xxx

  • 28 Januari 2013 - 19:49

    Dennis:

    Heey neefje,

    Zo das nog is indrukwekkend!! maar goed dat je zo veel indrukken op doet. Heb je geen tijd voor heimwee haha. het zit je nu al mee met die chickies.. Doe je goed!! Lekker van alle aandacht genieten. En al dat wandelen houd je figuur goed, gelijk je dat food er af haha.
    En al dat wandelen moet je zien als voorbereiding voor de stong man run.

    Heel veel plezier op je stage. Doe je best dan kom je niet op dat indrukwekkende stuk land terecht, alcatraz ;-).

    Xxx

  • 28 Januari 2013 - 19:49

    Dennis:

    Heey neefje,

    Zo das nog is indrukwekkend!! maar goed dat je zo veel indrukken op doet. Heb je geen tijd voor heimwee haha. het zit je nu al mee met die chickies.. Doe je goed!! Lekker van alle aandacht genieten. En al dat wandelen houd je figuur goed, gelijk je dat food er af haha.
    En al dat wandelen moet je zien als voorbereiding voor de stong man run.

    Heel veel plezier op je stage. Doe je best dan kom je niet op dat indrukwekkende stuk land terecht, alcatraz ;-).

    Xxx

  • 28 Januari 2013 - 19:49

    Dennis:

    Heey neefje,

    Zo das nog is indrukwekkend!! maar goed dat je zo veel indrukken op doet. Heb je geen tijd voor heimwee haha. het zit je nu al mee met die chickies.. Doe je goed!! Lekker van alle aandacht genieten. En al dat wandelen houd je figuur goed, gelijk je dat food er af haha.
    En al dat wandelen moet je zien als voorbereiding voor de stong man run.

    Heel veel plezier op je stage. Doe je best dan kom je niet op dat indrukwekkende stuk land terecht, alcatraz ;-).

    Xxx

  • 28 Januari 2013 - 19:49

    Dennis:

    Heey neefje,

    Zo das nog is indrukwekkend!! maar goed dat je zo veel indrukken op doet. Heb je geen tijd voor heimwee haha. het zit je nu al mee met die chickies.. Doe je goed!! Lekker van alle aandacht genieten. En al dat wandelen houd je figuur goed, gelijk je dat food er af haha.
    En al dat wandelen moet je zien als voorbereiding voor de stong man run.

    Heel veel plezier op je stage. Doe je best dan kom je niet op dat indrukwekkende stuk land terecht, alcatraz ;-).

    Xxx

  • 28 Januari 2013 - 19:49

    Dennis:

    Heey neefje,

    Zo das nog is indrukwekkend!! maar goed dat je zo veel indrukken op doet. Heb je geen tijd voor heimwee haha. het zit je nu al mee met die chickies.. Doe je goed!! Lekker van alle aandacht genieten. En al dat wandelen houd je figuur goed, gelijk je dat food er af haha.
    En al dat wandelen moet je zien als voorbereiding voor de stong man run.

    Heel veel plezier op je stage. Doe je best dan kom je niet op dat indrukwekkende stuk land terecht, alcatraz ;-).

    Xxx

  • 28 Januari 2013 - 19:50

    Dennis:

    Heey neefje,

    Zo das nog is indrukwekkend!! maar goed dat je zo veel indrukken op doet. Heb je geen tijd voor heimwee haha. het zit je nu al mee met die chickies.. Doe je goed!! Lekker van alle aandacht genieten. En al dat wandelen houd je figuur goed, gelijk je dat food er af haha.
    En al dat wandelen moet je zien als voorbereiding voor de stong man run.

    Heel veel plezier op je stage. Doe je best dan kom je niet op dat indrukwekkende stuk land terecht, alcatraz ;-).

    Xxx

  • 28 Januari 2013 - 19:50

    Ilona:

    Heey neefje,

    Zo das nog is indrukwekkend!! maar goed dat je zo veel indrukken op doet. Heb je geen tijd voor heimwee haha. het zit je nu al mee met die chickies.. Doe je goed!! Lekker van alle aandacht genieten. En al dat wandelen houd je figuur goed, gelijk je dat food er af haha.
    En al dat wandelen moet je zien als voorbereiding voor de stong man run.

    Heel veel plezier op je stage. Doe je best dan kom je niet op dat indrukwekkende stuk land terecht, alcatraz ;-).

    Xxx

  • 28 Januari 2013 - 23:04

    Nikki:

    Dennis :D

    echt super man!! ik ben benieuwd naar de rest. kijk uit met de chickies ;) maar geniet er van!

  • 28 Januari 2013 - 23:52

    Ad Van Bavel:

    Hoi Dennis na je verhaal via skyp en je foto s gezien te hebben is het nu al indrukwekkend in zo korte tijd dat je daar bent .dat beloofd nog wat voor de rest van de tijd dat je daar bent .Zo blijf goed contact met het kleine kikkerlandje houden .en zal de tijd best vlug gaan .Ik hoop dat je een leuke stage plaats hebt ,waar je je energie goed in kwijt kunt.en er veel van leert.We zien verder je mooie foto die je nog zal maken met plezier te gemoed. Nog veel geluk bij de stage.en we spreken elkaar nog .
    Groetjes Ad

  • 29 Januari 2013 - 20:24

    Marc & Anja:

    hoi Dennis,
    inderdaad meteen een heel verhaal. Maar wat voor een verhaal, en wat een belevenissen meteen de eerste dagen.
    En nu vandaag waarom je gegaan bent. ben heel benieuwd hoe het op je stage-plaats is en hoe je ontvangen bent.
    Maar Dennis ik hoop alleen dat je niet altijd eet wat er op de foto te zien is, anders moet je als je terugkomt 2 stoelen boeken.
    Heeel veeeel groetjes.;

  • 31 Januari 2013 - 13:03

    Steef:

    Nog niet uitgelezen, maar ik heb wel de 2 andere berichten gelezen ondertussen, vanavond ben ik op skype, nog veel plezier en succes wensen we je toe. Op het werk zijn ze ook heel benieuwt naar je volgende verhalen.
    Gr. Steef

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Ik ben Dennis de Rooij, 26 jaar uit Hilvarenbeek. Na mijn stage van 5 maanden in San Francisco, is het 3 jaar later weer tijd om een nieuwe reis te ondernemen. Deze keer richting het Oosten, Azië en hopelijk door naar Australië/Nieuw-Zealand. De begindag is 22e van Oktober en de einddatum is nog onbekend..

Actief sinds 11 Jan. 2013
Verslag gelezen: 577
Totaal aantal bezoekers 107743

Voorgaande reizen:

11 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

26 Januari 2013 - 12 Juli 2013

Afstudeerstage in the U.S.A - San Francisco

19 Oktober 2016 - 30 November -0001

Azië 2016-2017

Landen bezocht: