De eerste 2 werkdagen in het beloofde land! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Dennis Rooij - WaarBenJij.nu De eerste 2 werkdagen in het beloofde land! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Dennis Rooij - WaarBenJij.nu

De eerste 2 werkdagen in het beloofde land!

Door: Dennis de Rooij

Blijf op de hoogte en volg Dennis

30 Januari 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Het is nu 8 uur s'avonds, mijn 2e werkdag en 4e fantastische dag ooit tot nu toe.

De eerste werkdag mocht ik om half 10 beginnen, dus ik ben op tijd vertrokken met de bus en mocht echt nog ver omlaag lopen (zie pic).. dus ik had me dagelijkse portie 'wandelen' al gehad. Na nogmaals het mooie uitzicht van alcatraz (rechts) en goldengate bridge(links).. ging ik bij Blue Marketing naar binnen. Na 10 minuten wachten begon de chaos!

Ik mocht eerst mee naar boven (ze hebben 4 verdiepingen met 3 verschillende deuren) dus ik ging eerst met de linkse deur mee met de HR Manager naar boven. Daar moest ik maar even wachten met 2 werknemers.. 2 jonge mensen, waar ik 15 min mee heb staan babbelen. Toen moest ik snel naar beneden, want iedereen zocht mij! Nu al! :D. Maar ik naar beneden mocht ik de 2e deur in naar boven, en werd ik aan iedereen voorgesteld van mijn afdeling. Ik had net de laatste hand gegeven, of ik mocht meteen weer naar beneden en door na de 3e verdieping, waar ik als eerste was! Dus ik terug na boven (veel trappen lopen!) Daar mocht ik wat papieren ondertekenen, dat ik de bedrijfsinformatie niet doorvertel en dat ik geen dingen download!

Na dat getekend te hebben, mocht ik weer naar beneden en mocht ik door de rechtse deur om de IT en planners te mogen ontmoeten, dus iedereen ontmoet, mocht ik door naar beneden (kelder) waar de designers zaten (stuk of 5) en dat zag er niet uit! Leek echt een kelder.. dus ik dacht WTF, marja was schijnbaar normaal:P.

Dus toen mocht ik weer naar boven (naar verdieping 2) en mocht ik plaatsnemen achter mijn PC. ( Ik deel een kantoortje met Huijoeng Moon) Een grappig 100% zuid koreaanse meisje!

De rest van de dag heb ik met 'moon' gekletst over van alles en nog wat! Gewoon ongelooflijk schitterend, wat zo iemand allemaal kan vertellen en hoe geïnteresseerd zij was in Europa en NL.. ongelooflijk mooie ervaring! En of dat nog niet alles was, mijn kamer heeft uitkijk op de Golden Gatebridge, je kunt hem zien! Dus hoe 'goed' kun je het hebben!

Dus na een vermoeiende 1e werkdag, terug naar huis. Toen ben ik met moon meegelopen naar 'japan' town en heeft ze mij een 'grote' supermarkt laten zien, waar ik mijn zooi goedkoper kon kopen (nog steeds ontzettend duur! (potje peanutbutter $ 3.00) dus ik schrok weer, maar in de supermarkt heb ik het mooiste mee gemaakt:

Een zwarte vrouw in een scootmobiel geval was rond aan het rijden en haar zoon liep achter haar en zij was heel de tijd aan het schreeuwen in de winkel: I neeeed that one! Yeah that one! Owww sweet lord! echt typisch amerikaans, ik lag in een deuk.! Dus ik gouw het volgende gangpad in om het niet te laten merken, komt er een zwarte gast langs met zn broek op de knieen en hij is allemaal aan de telefoon:

Yeah son, you know it! You know this! yeah you can trust me! You are good.. echt ik kwam gewoon niet meer bij van het lachen, van dingen die je alleen in de TV/films ziet, maak ik nu gewoon mee! Ja, die mensen bestaan echt! :P. Dus na wat booschappen gedaan te hebben, gouw naar huis, waar ik in slaap viel en snel door mocht naar mijn 2e werkdag!

De tweede werkdag, 1 uur eerder beginnen en meteen maar wat foto's maken van mijn uitzicht die ik heb voordat ik mijn stagebedrijf binnen ga! Eenmaal binnen heb ik tot 3 uur met 'moon' gepraat, want ik had om 3 uur een afspraak met mijn bazin en hr manager om te praten over mijn opdracht, want Bleu Marketing en de Universiteit zaten niet op een lijn!

Dus na 30 minuten getouwtrek, zei ik: maby this is better, I'll do a strategic marketing plan over Blue Marketing and then she said, yeah thats oke! En me opdracht en de twee partijen zaten weer op een lijn! Dus ik was opgelucht en heb nog 1 uurtje mijn boodschappen lijst gemaakt, want ik moest nog wat dingen hebben. Na de boodschapjes terug na huis en maar gaan koken, en Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!

Jaaaaaaaaaaaaaaaaa! Mijn enigste en eerste aardappel werd door een mooie duitse dame geschilt!!!!

Ik moest een aardapschiller hebben, en ik had een vervelend rotding, dat totaal niet werkte, dus zij zegt: geef die aardappel is en zij proberen, zij zegt: deze werkt niet, dus ze pakt een mes en ik zeg, ja dat is makkelijker! Dus zij schillen en ik was weer eens verbaasd! Na een kort babbeltje met die dame, bleek zij 1 jaar babysitter geweest te zijn en was ze nu in der laatste week van rondreizen, ze zou vrijdag terug vliegen naar Duitsland. Dus das jammer! Marja niet getreurd, ik ga vrijdag op kroegentocht, waar op dit moment 3 mensen ingeschreven staan :P :).

Marja, ik dus mijn aardappels, worst en rode bieten koken voor de eerste x hier in USA, het ging opzich wel goed, alleen de bieten zit geen smaak aan, zelfs niet na 2 zakjes suiker! Dus dat was ontzettend balen! Mar voor de rest het smaakte goed!

Nu terug op de kamer, dit verslag typen, douchen en slapen alweer! Het is nog steeds heel vermoeiend, heel de dag engels praten, veel lopen en werken.

Maar het weekend komt eraan, en dan komt ook mijn nieuwe update, want vrijdag kroegentocht en zaterdag ga ik met 'moon' mee naar CHINA TOWN, om het nieuwe chinese jaar te vieren. Dus dan heb ik weer volop informatie en leuke weetjes/dingen.

Voor nu op z'n amerikaans afscheid:
Bye, Bye, Bye, Bye, Bye, Thank you, Thank you, thank you!

데니스

P.s. 나는 학습 한국어입니다 !!!

  • 30 Januari 2013 - 08:24

    Guus:

    Mooi verslag Denis,

    Groeten uit het natte warme Diessen

  • 30 Januari 2013 - 11:51

    Nikki:

    hahahahahaha moon :D

    maar je hebt het goed naar je zin als ik het bericht zo lees :p
    het lopen wordt vanzelf beter en het engels praten is volgende week hetzelfde als nederlands dan hoef je er niet meer over na te denken.
    (behalve als je mij bent dan moet je engelse woorden laten translaten door google omdat ik de nederlandse woorden niet wist :p )
    bieten zit nooit smaak aan den :p

    maar veel plezier vrijdag bij je kroegen tocht (pas op :p ) en natuurlijk bij het chineese nieuwjaar.

    ik kijk uit naar het volgende bericht mattie

    greotjes

  • 30 Januari 2013 - 12:16

    Peggy ABC:

    Hey Dennis,

    Wat leuk om je avonturen zo te volgen!

    Veel plezier vrijdag en zaterdag!

    Greetzzz Peggy

  • 30 Januari 2013 - 17:24

    Frank De ROOIJ:

    Het klinkt allemaal fantastisch.........
    Laat het maar gauw weekend worden zodat we kunnen skypen !!!

    Greetings DADDY.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Ik ben Dennis de Rooij, 26 jaar uit Hilvarenbeek. Na mijn stage van 5 maanden in San Francisco, is het 3 jaar later weer tijd om een nieuwe reis te ondernemen. Deze keer richting het Oosten, Azië en hopelijk door naar Australië/Nieuw-Zealand. De begindag is 22e van Oktober en de einddatum is nog onbekend..

Actief sinds 11 Jan. 2013
Verslag gelezen: 420
Totaal aantal bezoekers 107731

Voorgaande reizen:

11 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

26 Januari 2013 - 12 Juli 2013

Afstudeerstage in the U.S.A - San Francisco

19 Oktober 2016 - 30 November -0001

Azië 2016-2017

Landen bezocht: