Being Bold, Nightlife, Bike part 4, Fridge! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Dennis Rooij - WaarBenJij.nu Being Bold, Nightlife, Bike part 4, Fridge! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Dennis Rooij - WaarBenJij.nu

Being Bold, Nightlife, Bike part 4, Fridge!

Door: Dennis de Rooij

Blijf op de hoogte en volg Dennis

12 Maart 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Het is weer even geleden, maar ik laat weer eens van me horen.

Na een wat mindere vorige week bij Bleu Marketing, met het idee dat sommige mensen erg druk bezig zijn en totaal geen interresse hebben in de student, heb ik besloten om het anders aan te pakken met Daniel.

Ik zou een 'interview' krijgen met de president, Laura van Galen..alleen haar secretaris/hr manager, reageert amper op de mailtjes die wij sturen, terwijl ik toch mijn strategisch marketing plan wil schrijven.. Dus wij hadde netjes vorige week afgewacht en ik heb andere voorbereidingen getroffen en mijn plan en probleemstelling aangepast, zodat die beter aansloot bij het uiteindelijke doel dat ik wil bereiken.

Gister was het dan zover, nog geen reactie terug gehad van de hr manager, dus Daniel zegt: Loop na boven en vraag het persoonlijk, of je een gesprek kunt hebben met de President of Bleu. Dus ik kijk op de messenger of Laura van Galen aanwezig is en dat was ze. Dus ik ging naar de HR manager om verhaal te halen, wetend dat de president het kon horen.. Dus ik liep hun office binnen en ik ging een beetje discusieren om mijn punt aan te tonen en de urgentie van het punt. Dit op een nette en respectvolle toon, in goede zaken.. Maar wel hard genoeg zodat de president Laura van Galen het kon horen, en ja hoor na 2 minuten kwam ze zeggen: Dat de hr manager mij wat prive bedrijfsinformatie moest toesturen, dat mij zou helpen met het onderzoek.. Daarnaast kon ik laura direct mailen als ik overige vragen etc etc heb.

Nou dat was een achievement op zich, maar Laura had ook gehoord, dat ik een interview met haar wou en wat blijkt? Ik zit nog geen 10 minuten achter mijn desk of ik heb een uitnodiging voor een meeting met Laura van Galen, vrijdagmiddag 20 minuten. Zo, twee vliegen in een klap en mijn strategisch plan, heeft nu goede en essentiele informatie om de interview vragen aan te passen en te starten met de interviews. Dus hopelijk kan ik eind deze week, begin volgende week beginnen met de Interview vragen.

Dat was een stuk over mijn werkzaamheden bij Bleu, na een klein dipje, zit de vaart er weer goed in! A.k.a. Beign Bold..

Zaterdag, was het eindelijk zover, we gingen met z'n allen stappen in San Francisco, gezellig naar een discotheek om even te genieten van het 'student' zijn. De nachtclub viel een beetje tegen.. Het was een grote vierkante ruimte, waarvan de twee zijkanten voor 30% afgezet waren met banken en tafels, die je 'prive' kon huren, zodat je je eigen party kon houden, zonder de drukte van de andere mensen. En in het midden kon je dan dansen, was een heel apart gezicht.. en ook wel even wennen.

Marja, als je logisch nadenkt, in Amerika draait het om GELD, wij zeggen het wel vaker hier, maar ook in de nachtclub draait het om geld & status, zo ook voor de dames. Alleen geintereseerd in het 'geld' ipv de man..
Is totaal niet erg, maar het schets wel een duidelijk beeld, over de zaken hier.

Maar hier moet ik wel aan toevoegen, dat wij in/rond Union Square zitten, dit is het luxe en touristische gedeelte van San Francisco, de tip van een lokale jongen was om meer richting 'mission district' te gaan, want dan kom je meer in de 'normale' wijken van San Francisco en kom je dus ook meer normale mensen tegen.. dus dat is op het programma voor de volgende keer!

Mijn fiets is nog steeds aan het wachten op het nieuwe voorwiel, dat mij toegestuurd zou worden.. Zodat ik eindelijk kan fietsen!

Last the fridge! Ik kon afgelopen weekend voor de laatste keer overhuizen naar mijn nieuwe kamer, een kleinere kamer die ik deel met een turkse jongen, harstikke gezellig en altijd in voor een praatje, wel een beetje apart..(om half 3 nog wakker zijn met een girl, terwijl je om half 5 op moet, om te werken). Dus eindelijk geinstalleerd in mijn nieuwe kamer, laptop aangesloten wat geskypt en boodschappen gedaan. Maar nu gebeurde het op zondagavond, sloot ik mijn laptop af en drukte ik het knopje van de stroom uit, want ik had het niet meer nodig...

Kom ik maandagavond terug, zegt mijn roommate: did you press that button of the electricity? Yes, I put it off..
Man, please do not do it again, the fridge & microwave are connected to it, so the whole floor is wet en de fridge was zeik en zeik nat.
BUT HOW COULD I KNOW?? Nobody told me and there was just one plug in the electricity thing.. But he was not mad, but just told me, so it would not happen again :)..

Dus na het opruimen van de koelkast, beneden in de keuken gegeten en geklets en op na bed, voor een nieuwe stage dag bij Bleu Marketing.

Op na het volgende weekend vol historisch en geweldige dingen,
Tot snel en geniet van de sneeuw!

Dennis


  • 12 Maart 2013 - 20:03

    FRANK De ROOIJ:

    Mooi ...dat je van je af bijt....op een nette manier..
    Ben benieuwd hoe het interview loopt met THE PRESIDENT .

    Succes met je wiel....

    Fam de ROOIJ (MAM and DAD)

  • 13 Maart 2013 - 10:53

    Nikki:

    jooow crazy dancing hot dutch guy ;)


    Goed bezig!! niet over je heen laten lopen door die amerikanen. klinkt goed, interview met The President XD maar ik weet zeker dat het goed komt :)

    wel jammer dat je nog steeds niet kan fietsen, erg snel is wallmart niet :(

    Groetjes


  • 14 Maart 2013 - 17:25

    Opa En Oma:

    hee dennis wij horen dat het nu goed gaat en dat je nu die afsprakengoed hoor.
    groetjes opa en oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Ik ben Dennis de Rooij, 26 jaar uit Hilvarenbeek. Na mijn stage van 5 maanden in San Francisco, is het 3 jaar later weer tijd om een nieuwe reis te ondernemen. Deze keer richting het Oosten, Azië en hopelijk door naar Australië/Nieuw-Zealand. De begindag is 22e van Oktober en de einddatum is nog onbekend..

Actief sinds 11 Jan. 2013
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 107738

Voorgaande reizen:

11 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

26 Januari 2013 - 12 Juli 2013

Afstudeerstage in the U.S.A - San Francisco

19 Oktober 2016 - 30 November -0001

Azië 2016-2017

Landen bezocht: