1 German Girl, 1 Dutch Guy, 3 Brazilian Girls + Me - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Dennis Rooij - WaarBenJij.nu 1 German Girl, 1 Dutch Guy, 3 Brazilian Girls + Me - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Dennis Rooij - WaarBenJij.nu

1 German Girl, 1 Dutch Guy, 3 Brazilian Girls + Me

Door: Dennis de Rooij

Blijf op de hoogte en volg Dennis

01 Februari 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Op het moment dat ik dit schrijf, heb ik net pauze genomen op het werk om dit geweldige verslag te schrijven. In de eerste week dat ik hier nu bijna ben, heb ik al zoveel mee gemaakt en ben ik zovaak overweldigd bij de mooiheid, geweldigheid, mensen, passie, ervaringen.. alles!

Vandaar dat ik ook zoveel reisverslagen schrijf op dit moment, want elke dag is tot nu toe geweldig! Zo ook de dag van gisteren en de titel van vandaag!

Eerst even een stukje algemene info; De San Francisco 49ers staan sinds 10 jaar weer in de superbowlcup finale, die a.s. zondag gehouden wordt. En het mooie aan dit is, dat HEEL SF het american footbalteam steunt en dat de kranten er helemaal vol van staan. Denk hierbij aan buslijnen, waar de bustekst verspringt naar: Go 49ers, naar restaurants die hun oude logo bordjes veranderen naar: Go go 49ers tot Pier 39 die in de krant adverteren met Pier 39 wishes there comrades the 49ers the best of luck. Heel San Francisco is in de ban van het event.

En om het nog knettergekker te maken, maar teven nog leuker de grootste dierentuin in SF en de grootste dierentuin van de tegenstander (Baltimore Ravens) hebben een wedje gelegd met het volgende:

Als hun team verliest, wordt 1 dier uit de dierentuin voor 1 hele maand veranderd naar de tegenstanders naam. Dus als de 49ers verliezen, gaat een dier van hun voor 1 hele maand Baltimore Raven heten.

Ook de grootste bibliotheken hebben een weddenschap afgesloten, wie verliest moet een gedicht oplezen van een dichter uit de tegenstanders stad.

Dus dit is een stukje intensiever, leuker en groter dan de saaie supporters die op de tribune van het Nederlands voetbal staan.

Maar nu terug naar de hoofdtitel:
Als jullie allen op mijn facebook kijken, zien jullie dat er een duitse dame vriendin van mij is geworden. Zij is degene die mijn aardappel schilde en die mij in contact heeft gebracht met: 1 nederlandse jongen en 3 braziliaanse meiden.

En dat ging als volgt, ik ging weer eens Nederlands eten maken, iets dat ik niet lang vol hou hier, er zijn zoveel andere dingen om te proberen/te ervaren dus.. ik ging maar weer koken (iets dat heel goed verloopt trouwens) en na mijn kookkunsten ging ik het natuurlijk opeten, op dat moment kwam zij voorbij en hebben we even gebabbeld en gaf ik aan dat ik nieuw was en nog niemand kende. Maar zij wel, dus zij stelde mij voor aan een Nederlandse jongen, die tot eind Mei in het hostel zit.

Hij stelde mij vervolgens voor aan 3 knappe braziliaanse meiden (Helaas wel met braziliaanse attributen :P XD) en nadat ik iedereen heb ontmoet, heb ik de rest van de avond rond gehangen met het duitse meisje en een duitse jongen, ik heb wat van de stad gezien (kledingwinkel MACY's b.v., IS ZO GROOT!) en ik heb het winkelcentrum dat vlakbij is leren kennen.

Eenmaal terug in het hostel, vertelde de duitse jongen dat hij in alle nationale parken geweest was en dat hij morgen terug naar duitsland vloog, ik gaf aan dezelfde trip te doen in juli en hij had nog een national park pas over. Met die pas kun je alle nationaleparken bezoeken voor $80 en de kaart is goed tot Januari 2014, dus die heb ik overgekocht voor $30 van hem, dus dat scheelt mij weer 50$ op de roadtrip, als ik die kaart zelf moet aanschaffen.

Na dit alles hebben wij met z'n 3en nog ' escape from alcatraz' gekeken, geweldige film! en ben ik rond 23:00 richting mijn bed gegaan. Mijn duitse vrienden zijn helaas nu vertrokken, maar vanavond schuif ik gewoon aan bij de nederlandse jongen en 3 braziliaanse meiden!

Dus iedereen in Nederland, heb je tijd, geld, de mogelijkheid kom naar San Francisco! Het is de beste en mooiste stad ter wereld! Iedere toerist die hier is geweest zegt het zelfde!!

Groetjes,
Dennis

  • 01 Februari 2013 - 23:10

    Iloina:

    Haha jij kan beter schrijver worden dan je stage afronden;). Super tof dat iedereen zo open is! En dat je zo veel mee maakt.. Een ervaring die je nooit vergeet!

    xxx

  • 03 Februari 2013 - 19:28

    Fam Lakeman:

    Hoi Dennis!!
    Leuk om je zo te volgen ..
    Wij gaan met regelmaat kijken en hopen dat je een heel leuke en leerzame tijd mag hebben !!
    Groetjes uit Hoorn .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Ik ben Dennis de Rooij, 26 jaar uit Hilvarenbeek. Na mijn stage van 5 maanden in San Francisco, is het 3 jaar later weer tijd om een nieuwe reis te ondernemen. Deze keer richting het Oosten, Azië en hopelijk door naar Australië/Nieuw-Zealand. De begindag is 22e van Oktober en de einddatum is nog onbekend..

Actief sinds 11 Jan. 2013
Verslag gelezen: 504
Totaal aantal bezoekers 107728

Voorgaande reizen:

11 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

26 Januari 2013 - 12 Juli 2013

Afstudeerstage in the U.S.A - San Francisco

19 Oktober 2016 - 30 November -0001

Azië 2016-2017

Landen bezocht: