The superbowl XLVII - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Dennis Rooij - WaarBenJij.nu The superbowl XLVII - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Dennis Rooij - WaarBenJij.nu

The superbowl XLVII

Door: Dennis de Rooij

Blijf op de hoogte en volg Dennis

06 Februari 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Ja, afgelopen zondag was het dan zover! De superbowl waarin de San Francisco 49ers speelden, het was de hele week een gekke huis hier in San Francisco en iedereen sprak over de superbowl!

Dus ook ik en Huijong Moon gingen Superbowl kijken, en Moon wist wel een clubje waar het 'gezellig' kijken zou zijn. Het was in mission district. Dus wij hadden om 3 uur afgesproken en om 3:30 zou de superbowl beginnen. Ik was er om 3:15, maar ik zag geen Moon, dus ik dacht, nou das lekker zit ik in een of ander bruin cafe in San Francisco, alleen!. Dus ik naar de bar gelopen, een biertje bestelt en maar wat gekletst met de mensen die aan de bar zaten, die heel gezellig waren! Om 3:45 kwam Moon toch eindelijk binnen, bleek dat zij haar paspoort vergeten was! Dus ik was wel opgelucht, ben ik toch niet de enigste 'normale' in die kroeg. Wat het nog spannender maakte was, dat ik een felblauwe jas draag, de kleur van de tegenstander en de tegenkleur van de 49ers (die fel rood zijn). Dus Ik was de enige blauwe droplul, die in een buurt met alleen maaar rood liep! Dus ik was ontzettend blij, toen ik terug was bij het hostel.

De superbowl zelf was best saai, er gebeurde 2 a 3 dingen in 3 a 4 minuten en dan gingen ze naar de reclame! Ik heb nog nooit zoveel reclame gekeken achter elkaar.. De superbowl zelf duurt 4x 1 kwartier met een pauze van 30 minuten met Beyonce. Nou dat verliep toch anders, we liepen de kroeg om 8:15 pas uit, de superbowl duurde 4 uur en 3 kwartier met reclame en een stroomstoring van 35 minuten. Dus dat was echt lang!

De superbowl finale was in het begin niet spannend, de tegenstander kwam voor tot een 28-3 voorsprong. En toen moesten er nog 2 kwartieren gespeeld worden, en kwamen de 49ers uiteindelijk nog terug naar een 35-31 eindscore, maar 4 punten te kort. Maar het gejuich en geschreeuw en geklap die de supporters maakte, galmde heel de avond na in me oren:

49eerrrs!! Klap klap klap 49eerrss!! x 25.. bij elke touchdown en goede actie. Geweldig!

Terug naar de kroeg zelf en wederom deze amerikanen, zijn echt geweldige mensen. Er kwam reclame van oudere mensen (opa en oma's) die gingen stappen en alles deden dat de 'jeugd' normaal doet, en al die amerikanen ging uit hun dak om die reclame, was heel apart om mee te maken!

En even later kwam er een reclame van soldaten die thuis kwamen van Iraq en bij het zien van de soldaten werd er van begin tot eind geklapt, geschreeuwd, gejuicht en gesprongen! Puur omdat het om soldaten gingen die weer thuis waren. (ze kwamen van het vliegveld naar huis met een nieuwe Hyundai, want die waren betrouwbaar enz.enz.)

Maar deze mensen juichten gewoon puur om het feit dat 'soldaten terug kwamen' ondanks dat het een reclame was...

Naast dit feit waren er zelfs live beelden uit een soldaten kamp uit Iraq, vóór de wedstrijd, om eer te betonen aan die soldaten. Nou er waren in de kroeg supporters die aan het huilen waren bij die live beelden, puur van blijdschap en emotie!

Al met al vond ik ook dit weer een 100% geweldige ongelooflijke ervaring! Ik moet zelfs een traantje wegpikken, nu ik dit schrijf. Mijn droom die 8 maanden geleden begon.. is ongelooflijk en komt nu uit! Waarvan ik never ever ooit, ook maar 1 grijntje spijt van zal hebben!!

Mijn eerste 1,5 week hier in het beloofde land, wie had het kunnen dromen! Dus voor iedereen daar in Nederland..

a) Dromen bestaan, en je kunt ze waarmaken!
b) Ga ze achterna, want je leeft maar één keer
c) en je kunt niet terug in de tijd! Dus pak die kans!

Ik heb tot op dit moment ook nog geen heimwee, (ik vergeet zelfs het thuisfront genoeg te mailen :p:), marja ik red mezelf hier nog wel!)

Dus dit was een geweldige eerste zondag, hier in San Francisco.
En ik hoop dat elk weekend, zo geweldig mag zijn als het eerste weekend.

Dit was het voor nu, a.s. zaterdag gaan wij met een groepje fietsen huren en gaan we naar de goldengate bridge fietsen en eroverheen, dus dat belooft een mooie zaterdag te worden met mooie foto's! Dus tegen het weekend komt er een update en heb ik hopelijk wat tijd om foto's up te loaden!

Tot dan en iedereen veel succes en plezier met de koude weersverwachtingen daar!

Groetjes,
Dennis

  • 06 Februari 2013 - 19:32

    Frank De ROOIJ:

    Ja ...daar hadden we niet goed over nagedacht, toen we die blauwe jas kochten !
    Het had een rode moeten zijn.......

    Groeten DADDY.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Ik ben Dennis de Rooij, 26 jaar uit Hilvarenbeek. Na mijn stage van 5 maanden in San Francisco, is het 3 jaar later weer tijd om een nieuwe reis te ondernemen. Deze keer richting het Oosten, Azië en hopelijk door naar Australië/Nieuw-Zealand. De begindag is 22e van Oktober en de einddatum is nog onbekend..

Actief sinds 11 Jan. 2013
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 107733

Voorgaande reizen:

11 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

26 Januari 2013 - 12 Juli 2013

Afstudeerstage in the U.S.A - San Francisco

19 Oktober 2016 - 30 November -0001

Azië 2016-2017

Landen bezocht: