Are You Russian..? No I'm Just Stupid!.. - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Dennis Rooij - WaarBenJij.nu Are You Russian..? No I'm Just Stupid!.. - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Dennis Rooij - WaarBenJij.nu

Are You Russian..? No I'm Just Stupid!..

Door: Dennis de Rooij

Blijf op de hoogte en volg Dennis

10 Februari 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Deze titel verklaart wat er in 2 dagen gebeurd!

De tweede werkweek verliep rustig, met meer contact met andere personeelsleden en gezellige tijden met Moon tijdens het werk en avonds gezellig tijden met mensen van het hostel!

Dus de tweede week verliep heel gladjes eigenlijk, elke dag proberen te koken van aardappels naar macaroni naar gebakken aardappels met paprika's! (Jaaa met paprika's, wie had dat nou gedacht!)

En na een gezellige tijd was het alweer vrijdag! Vrijdag was er na het werk een happy hour van het werk, een klein feestje omdat iemand weg ging. Maar op donderdagmiddag kreeg ik te horen dat ik een nieuwe begeleider heb van Bleu Marketing, i.p.v. Jennifer is het nu Daniel, een hele coole en relaxte bijna 50+ man. Dus om hem te leren kennen en de rest van Bleu Marketing, (er waren er maar een paar op het afscheidsfeestje..) gingen ik en Moon mee naar Happy hour, oftewel gezellig drinken met mensen van het werk! Het was heel gezellig en voor dat ik het wist was het alweer 7 uur en tijd om te gaan, want ik mocht nog koken en wou die avond uitgaan!

Dus op de weg naar huis, ga ik bij de bushalte staan wachten en kijk ik op de klok hoe laat de bus komt, hierop zegt een mevrouw die aan het zingen was, nog 2 minuten son! En ik zeg hierop, thank you! En we stappen uiteindelijk samen in de bus, in de bus komt zij langs mij zitten en vraagt ze:

Boy, are you from Russia? En ik dacht WTF!? elke land is goed, maar Rusland??

Dus ik antwoord netjes, No I am from the Netherlands, en zij was versteld dat ik geen 'DUTCH' accent heb, dus ik was wel trots dat ik dus niet zoals al die andere Nederlanders ben! Dus de hele rit naar huis bleef de mevrouw praten over dat zij alle talen kon verstaan, jaaaa, deze mevrouw verstond:

-Nederlands, Vlaams, Belgisch, Fries, Duits en Limburgs en dit omdat ze een paar keer in Nederland geweest was, kon zij iedereen verstaan! En ik dacht natuurlijk, leef lekker verder in je wereld! Maar ik bleef netjes!

Dus eenmaal in de hostel aangekomen een gezellige vrijdagavond gehad en op tijd na bed gegaan, want zaterdag zouden wij van San Francisco naar Sausalito een dorp dat aan de andere kant van de Golden Gatebridge ligt. Dus wij hebben met z'n 6en een hele mooie touristiche route gefietst langs de kust over de Golden Gate bridge naar Sausalito, maar wat blijkt nu.. Had ik de mooie camera mee, was ik de batterij vergeten! Dus ik heb geen foto's kunnen maken!

Maar niet getreurd, ik ga of een fiets kopen of huren en dan een keer op me eigen tempo dezelfde route fietsen en foto's maken, want het was de mooiste fietsroute ever! Helemaal geweldig van Pier 39 naar de Golden Gate Bridge naar een dorpje in het noorden. Maar met z'n 6en waren we op alle camera momenten geweest, alleen sommige wouden snel door, dus al had ik me batterij mee, dan had ik nog niet alle foto's kunnen maken.. Dus ik fiets een keer op me gemak en dan maak ik super mooie foto's!

En het ongelooflijke van dit alles was, eenmaal aan de andere kant van de Golden Gatebridge ga je helemaal omlaag en kom je in een klein vissersdorpje en het was stil! ongelooflijk stil! En je rook vers gras, pff dat was ongelooflijk.. gewoon rust en natuur, Fantastisch!

Eenmaal in Sausalito aangekomen, hebben wij wat gegeten, rond gelopen in het mooie (heel touristische) stadje en hebben wij uiteindelijk de boot terug genomen naar San Francisco.

Eenmaal in San Francisco aangekomen, werden wij onaangenaam verrast, de stand waar wij de fietsen gehuurd hebben, was verdwenen! Gewoon weg, foetsie, niks meer, blanco, nada noppes.. dus wij meteen een foto gemaakt met de fietsen en de klok, dat wij echt op tijd terug waren! Zodat ze ons niet konden foppen! Naar wat heen en weer gefietst en rond gevraagd, vonden wij uit eindelijk de standhouder 250m verderop de fietsen aan het inladen, dus daar konden wij onze fietsen afgeven.

Zijn respons op de vraag, wtf is dit? : DAt heb ik jullie toch verteld, dat als ik er niet meer ben, je 250m deze richting in moet fietsen... (jaja, tuurlijk!) Maar goed, de fietsen zijn terug en ik ben veilig in het hostel weer!

Nou dat was het tot nu toe, ik ga nu naar beneden en genieten van de party avond, als er mensen willen skypen of mailen ofzo, ik ben morgen 20:00 nederlandse tijd op skype!

Groetjes en veel carnaval plezier!!!
Dennis


  • 10 Februari 2013 - 11:38

    Opa En Oma:

    Dennis we hebben je verslag gelezen.Je geniet er wel van .
    We blijven zo mooi op de hoogte.
    nu groetjes van opa en oma.

  • 10 Februari 2013 - 12:37

    Frank De ROOIJ:

    Helaas ....geen batterij bij......zo ken ik je weer....!
    Ja het blijft moeilijk zonder paps of mams, om je te helpen.....
    Baal ervan dat ik niet met je over de GOLDEN GATE BRIDGE kan fietsen.......

    Greetings DADDY.

  • 12 Februari 2013 - 12:48

    Stefano:

    Hey maat ik lees je verslagen op z'n gemak door en ik zie dat alles nog in orde is en daar ben ik heel blij mee, ga zo door. O ja ik ben nu in de kamer van mijn zus, 2x meer ruimte.

    Groeten van bij mij thuis.

  • 12 Februari 2013 - 12:49

    Stefano:

    Ik fiets wel voor ons bijden over de golden gate bidge, indien mogelijk. :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dennis

Ik ben Dennis de Rooij, 26 jaar uit Hilvarenbeek. Na mijn stage van 5 maanden in San Francisco, is het 3 jaar later weer tijd om een nieuwe reis te ondernemen. Deze keer richting het Oosten, Azië en hopelijk door naar Australië/Nieuw-Zealand. De begindag is 22e van Oktober en de einddatum is nog onbekend..

Actief sinds 11 Jan. 2013
Verslag gelezen: 437
Totaal aantal bezoekers 107737

Voorgaande reizen:

11 Januari 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

26 Januari 2013 - 12 Juli 2013

Afstudeerstage in the U.S.A - San Francisco

19 Oktober 2016 - 30 November -0001

Azië 2016-2017

Landen bezocht: